Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bağlama 5 | MTP3121 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | MTP2122 Bağlama 4 |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Devrim Canen |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bağlama hakkında temel bilgilere sahip olma. Temel tavırlar ve çalım teknikleri uygulamaları ile teknik çalışmalar yapabilme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bağlama ile ilgili temel bilgiler / Teknik ve tavır çalışmaları / İcracılık tekniği geliştirme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, bağlama hakkındaki temel bilgileri edinerek, ilgili kaynakları değerlendirebilir.
- Başlangıç seviyesinde tavır çalışmalarıyla tezene vuruşlarını geliştirebilir.
- Yazma – uygulama yöntemini kullanarak kendi egzersizlerini enstrümanıyla seslendirebilir.
- Tüm çalışmalar sonucu tüm teknileri uygulayarak kendine özgü çalım tekniği oluşturabilir.
- Anadolu halk müziği hakkında alan araştırması yapabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bozuk Düzende Kayseri Tavrına giriş ve hakkında bilgi. | NA |
2 | Bozuk Düzende Kayseri Tavrı ile “Saz Havası” eser çalışması. | NA |
3 | Bozuk Düzende Kayseri Tavrı ile “Saz Havası” eser çalışmasına devam. | NA |
4 | Bozuk düzende RE karar Kayseri Tavrı ile “Sinsin” eser çalışması. | NA |
5 | Ödev çalışması Kayseri tavrı ile etüd yazımı ve icrası. | NA |
6 | Ödevlerin kontrolü,yazılan etüdlerin icrası. | NA |
7 | Bozuk düzende RE karar Kayseri Tavrı ile “Sinsin” eser çalışmasına devam. | NA |
8 | Vize: 2.ve 4. Hafta çalışılan eserlerin icrası. | NA |
9 | Bağlama Düzeni ile “Erzincan Düz Halayı” eseri çalışması.Halaylar hakkında bilgi. | NA |
10 | Bağlama Düzeni ile “Erzincan Düz Halayı” eseri çalışmasına devam. | NA |
11 | Bağlama Düzeni ile “Erzincan Düz Halayı” eseri çalışmasına devam. | NA |
12 | Şelpe tekniği etüd çalışmaları. | NA |
13 | Şelpe Tekniği ile “Hançer Barı” eseri çalışması. | NA |
14 | Şelpe Tekniği ile “Hançer Barı” eseri çalışmasına devam. | NA |
15 | Şelpe Tekniği ile “Hançer Barı” eseri çalışmasına devam. | NA |
16 | Final: Bozuk Düzen Kayseri Tavrı ile “Saz Havası ve Sinsin”,Bağlama düzeni ile “Erzincan Düz Halayı” ve Şelpe Tekniği ile “Hançer Barı” eserlerinin icrası. | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|