Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dans Tarihi 1 | DNS2651 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Dans Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayrin Ersöz |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İki yarıyılda tamamlanması planlanan Dans Tarihi dersi, içerik olarak da iki ana bölümde işlenmektedir. Bu dersin sonucunda öğrencilerin dansın tarihine geniş bir perspektife içinde bakabilmeleri sağlanır./ |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders içerik olarak iki ana bölümde işlenmektedir. Dersin amacı, küçük ölçekte dans tarihini daha geniş ölçekte ise toplumların gelişimini, dönemlere ait diğer sanatsal biçimleri, bu biçimlerin birbirine etkilerini, dönemin düşünce yapısını da göz önünde bulundurarak temelde dansın tarihini anlatmak ve bunu yukarıda adı geçen konularla daha geniş bir perspektifte sunmak. Bu yarıyılda ilkel toplumlardan yola çıkarak ilkel dans kavramlarına bakarak Ortaçağ sürecine kadar olan evrimleşme içinde dansın yerini anlamaya çalışmak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dansın farklı zaman dilimleri arasındaki gelişimini öğrenerek dans yapılarının oluşumunda etkili olan sosyo- kültürel ve ekonomik yapıları anlayışını ortaya koymak.
- Batıda dansın gelişimini tanımlamak.
- Ülkemiz dans tarihini analiz etmek.
- Türkiye'de bale tarihini devlet temelli modernleşme kavramını kullanarak analiz etmek.
- 20. yüzyıl dans pratiğini tanımlamak.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dansın tanımı ve kategorileri/ | NA |
2 | Büyü ve Din | NA |
3 | İlkel danslar: Toplayıcılıkla geçinen kabilelerde dansın işlevi | NA |
4 | Göçebe ve toprağa yerleşik yaşayan toplumlar ve dansın işlevi | NA |
5 | Törenler: Doğum, ergenliğe geçiş, evlilik, ölüm/ | NA |
6 | Antik dönem, bu dönemde ortaya çıkan önemli uygarlıklar | NA |
7 | Mısır, Mezopotamya, Anadolu ve Yunan uygarlıklarında danslar ve dansların yapısı | NA |
8 | Ortaçağ: Toplum yapısı | NA |
9 | Ortaçağ’da köylü dansları ve soyluların eğlenceleri | NA |
10 | Ortaçağ’da tiyatro ve dans/ | NA |
11 | 15. ve 16. Yüzyıl eğlence dansları/ | NA |
12 | Saray Dansının gelişimi/ | NA |
13 | Eğlence danslarından akademik dansa geçiş I/ | NA |
14 | Eğlence danslarından akademik dansa geçiş II/ | NA |
15 | Dansın tanımı ve kategorileri/ | NA |
16 | Dansın tanımı ve kategorileri/ | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 20 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 6 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|