Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Günümüzde Avangard: Dijital performans | DNS4752 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Dans Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayrin Ersöz |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dada, Futurism, Bauhaus, Fluxus akımlarının incelenerek avangard performansının modernizm ve postmodernizm anlayışı ile nasıl oluştuğunu ortaya koymaktadır. Dijital Performans kavramları ışığında günümüzde sahne sanatlarının avangarde ile ilişkisi incelenecektir. Ders 20. yüzyılda teknolojik araçların sahnede tarihsel süreç içinde nasıl kullanıldıklarını ve dönüştüklerini ve Dijital performansın bugünün avangardı olup olmadığı tartışmasını ortaya koyacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | 20. yy. perfromans sanatlarında avangard bilgisi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çağdaş dansta giderek artan dijital performans örneklerini kuramsal açıdan inceleme ve analiz etmek.
- Dans sanatında teknolojinin farklı şekillerde kullanımını tanımlamak.
- Teknolojinin dans koreografisine etkisini tanımlamak.
- Dans alanında interaktif tasarımın farklı biçimlerini sınıflandırmak.
- Dans prodüksyonunda teknolojinin kullanımını ortaya koymak.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Avangard kavramı | NA |
2 | Dada | NA |
3 | Futurism | NA |
4 | Bauhaus | NA |
5 | Fluxus | NA |
6 | Happenings | NA |
7 | Dijital araçlara genel bakış | NA |
8 | Dijital araçlara genel bakış | NA |
9 | Dijital araçlar ve performans ilişkisine tarihsel yaklaşım | NA |
10 | Dijital araçlar ve performans ilişkisine tarihsel yaklaşım | NA |
11 | Dijital araçlar ve performans ilişkisinin biçimsel olarak incelenmesi | NA |
12 | Dijital araçlar ve performans ilişkisinin biçimsel olarak incelenmesi | NA |
13 | Dijital performans örneklerinin incelenmesi | NA |
14 | Dijital performans örneklerinin incelenmesi | NA |
15 | Dijital performans analizi | NA |
16 | Proje | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 7 | |
Projeler | 1 | 8 | |
Sunum / Seminer | 1 | 8 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|