Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dans Tarihi 2 | DNS2652 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Dans Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayrin Ersöz |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı | Nurhan Nebioğlu |
Dersin Amacı | İki yarıyılda tamamlanması planlanan Dans Tarihi dersi, içerik olarak da iki ana bölümde işlenmektedir. Bu dersin sonucunda öğrencilerin dansın tarihine geniş bir perspektife içinde bakabilmeleri sağlanır./ |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu dersin amacı küçük ölçekte dans tarihini daha geniş ölçekte ise toplumların gelişimini, dönemlere ait diğer sanatsal biçimleri, bu biçimlerin birbirine etkilerini, dönemin düşünce yapısını da göz önünde bulundurarak temelde dansın tarihini anlatmak ve bunu yukarıda adı geçen konularla daha geniş bir perspektifte sunmak. Bu yarıyılda 19. yıldan günümüze dansın evirildiği tarihsel çizgi değerlendirilecektir |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dansın farklı zaman dilimleri arasındaki gelişimini öğrenerek dans yapılarının oluşumunda etkili olan sosyo- kültürel ve ekonomik yapıları anlayışını ortaya koymak.
- Avrupada klasik akademik dansın gelişimini tanımlamak.
- 20. yüzyıl Almanya sahne sanatları pratiğini tanımlamak.
- 20. yüzyıl Amerika Birleşik Devletleri dans pratiğini tanımlamak.
- 1970 ve sonrası çağdaş dans alanını tanımlamak.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dansın tanımı ve kategorileri | NA |
2 | Büyü ve Din | NA |
3 | Büyük uyanış dönemi I | NA |
4 | Büyük uyanış dönemi II | NA |
5 | Manerizmden Neoklasizme I | NA |
6 | Manerizmden Neoklasizme II | NA |
7 | Klasik Balenin kökenleri I | NA |
8 | Klasik Balenin kökenleri II | NA |
9 | 19. yy ve dansta romantizm dönemi | NA |
10 | Neoklasizimin dünya dansına etkisi/ | NA |
11 | Modern dans kökenleri | NA |
12 | Laban, Delsarte, Dalcroze teorileri/ | NA |
13 | 20’li yıllarda Almanya | NA |
14 | Amerika’da modern dans I | NA |
15 | Amerika’da modern dans I | NA |
16 | Merce Cunningham ve çalışmaları | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|