Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Topluluğu 2 | MTP2222 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | MTP2221 - Türk Halk Müziği Topluluğu 1 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Devrim Canen |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrenci, kendi çalgısı hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir. Temel tavırlar ve çalım teknikleri uygulamaları ile teknik çalışmalar yapabilecektir ve bir grup içinde icra tekniklerini gerçekleştirecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kendi çalgısı ile ilgili temel bilgiler / Teknik ve tavır çalışmaları / İcracılık tekniği geliştirme/grup içinde icra teknikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler enstrümantal halk müziği repertuarları oluşturabilirler.
- Sözlü halk müziği repertuarları oluşturabilirler.
- Birlikte çalabilme alışkanlığını geliştirebilirler.
- Teknik ve müzikal açıdan halk ezgilerini daha iyi yorumlayabilirler.
- Oluşturdukları repertuarın farklı enstrümanlara veya kendi çalgılarına adaptasyonunu yapabilirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enstruman seçimleri (bağlama,divan,çöğür,cura gibi…) ve düzenlerin seçimi. (misket, müstezat, bağlama, bozuk düzen gibi…) | NA |
2 | Eser çalışması: “Başına Bağlamış Astar” | NA |
3 | Eser çalışması: “Başına Bağlamış Astar” | NA |
4 | Eser çalışması: “Açıl Ey Ömrümün Varı” | NA |
5 | Eser çalışması: “Açıl Ey Ömrümün Varı” | NA |
6 | Eser ve tekrar çalışmaları: “Başına Bağlamış Astar” ve “Açıl Ey Ömrümün Varı”. | NA |
7 | Vize: Eserlerin grupça icrası: “Başına Bağlamış Astar” ve “Açıl Ey Ömrümün Varı” | NA |
8 | Ödev: Öğrencilerin kendileri bir eser düzenleyip icra etmesi. | NA |
9 | Ödev kontrolü ve grupca icrası. | NA |
10 | Eser çalışması: “Portakalım Tekerlendi”. | NA |
11 | Eser çalışması: “Portakalım Tekerlendi”. | NA |
12 | Eser çalışması: “Tamzara”. | NA |
13 | Eser çalışması: “Tamzara”. | NA |
14 | Eser çalışması: “Tamzara”. | NA |
15 | Genel konuların pekiştirilmesi, çalışmaların kontrolü ve sınava hazırlık. | NA |
16 | Final: “Başına Bağlamış Astar ,Açıl Ey Ömrümün Varı ve Portakalım Tekerlendi” ,“Tamzara” ve öğrencilerin kendi düzenlediği eserlerin grupca icrası. | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 20 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|