Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Türk Halk Müziği Topluluğu 2MTP222224200
ÖnkoşullarMTP2221 - Türk Halk Müziği Topluluğu 1
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin KoordinatörüDevrim Canen
Dersi Veren(ler)Turan Sağer
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrenci, kendi çalgısı hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir. Temel tavırlar ve çalım teknikleri uygulamaları ile teknik çalışmalar yapabilecektir ve bir grup içinde icra tekniklerini gerçekleştirecektir.
Dersin İçeriğiKendi çalgısı ile ilgili temel bilgiler / Teknik ve tavır çalışmaları / İcracılık tekniği geliştirme/grup içinde icra teknikleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Sağ, Arif / Erzincan, Erdal “Bağlama Metodu” Pan Yayıncılık.
  • TRT Nota Arşivi. Elâ Gözlüm Türküler - Bekir Karadeniz, Kömür Gözlüm Türküler - Bekir Karadeniz, Rumeli Türküleri - Aluş Nuş, Güfte ve Besteleriyle Rumeli Türküleri - Hamdi Tanses, Halk Türküleri;1, 2, 3, 4, 5. Ciltler - Hamdi Tanses, Öyküleriyle Türk Halk Müziği - Hamdi Tanses, Notalarıyla Karadeniz Türküleri - Hamdi Tanses, Notalarıyla Zeybekler - Hamdi Tanses, Ozanların Dili - Nejat Birdoğan, Notalarıyla Türkülerimiz - Mustafa Özgül & Salih Turhan & Kubilay Dökmetaş, Notalarıyla Uzun Havalarımız - TRT Halk Müziği Repertuar Arşivi, Bağlama Metodu - Erol Parlak
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler enstrümantal halk müziği repertuarları oluşturabilirler.
  2. Sözlü halk müziği repertuarları oluşturabilirler.
  3. Birlikte çalabilme alışkanlığını geliştirebilirler.
  4. Teknik ve müzikal açıdan halk ezgilerini daha iyi yorumlayabilirler.
  5. Oluşturdukları repertuarın farklı enstrümanlara veya kendi çalgılarına adaptasyonunu yapabilirler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Enstruman seçimleri (bağlama,divan,çöğür,cura gibi…) ve düzenlerin seçimi. (misket, müstezat, bağlama, bozuk düzen gibi…) NA
2Eser çalışması: “Başına Bağlamış Astar” NA
3Eser çalışması: “Başına Bağlamış Astar” NA
4Eser çalışması: “Açıl Ey Ömrümün Varı”NA
5Eser çalışması: “Açıl Ey Ömrümün Varı”NA
6Eser ve tekrar çalışmaları: “Başına Bağlamış Astar” ve “Açıl Ey Ömrümün Varı”. NA
7Vize: Eserlerin grupça icrası: “Başına Bağlamış Astar” ve “Açıl Ey Ömrümün Varı” NA
8Ödev: Öğrencilerin kendileri bir eser düzenleyip icra etmesi. NA
9Ödev kontrolü ve grupca icrası.NA
10Eser çalışması: “Portakalım Tekerlendi”.NA
11Eser çalışması: “Portakalım Tekerlendi”. NA
12Eser çalışması: “Tamzara”. NA
13Eser çalışması: “Tamzara”. NA
14Eser çalışması: “Tamzara”. NA
15Genel konuların pekiştirilmesi, çalışmaların kontrolü ve sınava hazırlık. NA
16Final: “Başına Bağlamış Astar ,Açıl Ey Ömrümün Varı ve Portakalım Tekerlendi” ,“Tamzara” ve öğrencilerin kendi düzenlediği eserlerin grupca icrası. NA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1620
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok