| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kanun 4 | MTP2142 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | MTP2141 - Kanun 3 |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Evren Bilge Kutlay |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Temel müzik disiplini ile diğer sanat dallarına hakim, estetik düşüncesinin özleştirmiş, akademik formasyona sahip nitelikli kanun icracıları ve eğitimcileri yetiştirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu derste kanun çalgısının nasıl çalınacağına ilişkin temel bilgiler verilip çalma uygulaması yaptırılacaktır. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel 5 makamda (rast, uşşak, hüseyni, buselik ve hicaz) peşrev formunda eser çalabilecektir.
- Temel 5 makamda (rast, uşşak, hüseyni, buselik ve hicaz) saz semaisi formunda eser çalabilecektir.
- Kromatik mandal etüdleri çalabilecektir.
- Kanun tekniğini geliştirme üzerine çalışmalar yapabilir
- Geçmişten bugüne kanun icracılarının üslup ve tavır özelliklerini analiz edebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel beş makamda (Rast , Uşşak , Hüseynî , Puselik , Hicaz) makamlarında düyek , devr-i kebir , hafîf ve muhammes usullerindeki peşrevlerin çalınması esasları | NA |
| 2 | Temel beş makamda (Rast , Uşşak , Hüseynî , Puselik , Hicaz) makamlarında düyek , devr-i kebir , hafîf ve muhammes usullerindeki peşrevlerin çalınması esasları | NA |
| 3 | Temel beş makamda (Rast , Uşşak , Hüseynî , Puselik , Hicaz) makamlarında düyek , devr-i kebir , hafîf ve muhammes usullerindeki peşrevlerin çalınması esasları | NA |
| 4 | Temel beş makamda (Rast , Uşşak , Hüseynî , Puselik , Hicaz) makamlarında düyek , devr-i kebir , hafîf ve muhammes usullerindeki peşrevlerin çalınması esasları | NA |
| 5 | Tampere sistemdeki majör ve minör tüm bemollü tonlarda mandal etüdleri | NA |
| 6 | Ara sınav / Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. | NA |
| 7 | Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. | NA |
| 8 | Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. | NA |
| 9 | Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. | NA |
| 10 | Tampere sistemdeki majör ve minör tüm bemollü tonlarda mandal etüdleri | NA |
| 11 | Ara sınav / Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. | NA |
| 12 | Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. | NA |
| 13 | Transposing exercises on “Bolahenk – Mansur – Kızneyi” ahenks. | NA |
| 14 | Transposing exercises on “Bolahenk – Mansur – Kızneyi” ahenks. | NA |
| 15 | Transposing exercises on “Bolahenk – Mansur – Kızneyi” ahenks. | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 30 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|