| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Müzik Tarihi 19. Yüzyıl | MTP2152 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Zorunlu @ Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Perisima Dinçsoy |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı | Gülçin Özkişi |
| Dersin Amacı | Müziğin gelişim sürecini, genel siyasal tarih ve sanat tarihine paralel olarak aktarmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Romantik Dönem |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Avrupa'da Romantic Dönem hakkında genel bilgi sahibi olabileceklerdir.
- Romantik dönemde opera hakkında yeterli bilgiye sahip olabileceklerdir.
- Besteciler ve senfonik müzik hakkında değerlendirme yapabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | XIX. yüzyılın ilk 25 yılında Beethoven dışındaki besteciler | NA |
| 2 | Beethoven’ın ölümü ardından müzik tarihinin gelişimi | NA |
| 3 | Avrupa’nın değişik ülkelerinde romantizm | NA |
| 4 | Romantik dönem piyano müziği, bu çalgının yükselişi | NA |
| 5 | Ara sınav / Romantik dönem piyano müziği - II | NA |
| 6 | Romantik dönemin en gözde formlarından lied - I | NA |
| 7 | Romantik dönemin en gözde formlarından lied - II | NA |
| 8 | Romantik dönemde opera | NA |
| 9 | Richard Wagner ve opera - I | NA |
| 10 | Ara sınav / Richard Wagner ve opera - II | NA |
| 11 | Giuseppe Verdi ve İtalyan operası - I | NA |
| 12 | Giuseppe Verdi ve İtalyan operası - II | NA |
| 13 | Johannes Brahms ve senfonik müzik | NA |
| 14 | XIX. yüzyılın ikinci yarısındaki diğer besteciler | NA |
| 15 | Ulusal akımların gelişimi | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|