Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müzik Tarihi 1900/1950 Arası | MTP3151 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Perisima Dinçsoy |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı | Gülçin Özkişi |
Dersin Amacı | Müziğin gelişim sürecini, genel siyasal tarih ve sanat tarihine paralel olarak aktarmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | XIX. Yüzyıl sonundan 1950’te kadar olan dönem |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çeşitli müzik türlerinin tarihçelerini ve süreçlerini yakından tanıyacaklardır
- Değişik müzik türlerinin birbirleri ile etkileşimini belirleyebileceklerdir
- Farklı dönemlere ait çalgı bilgisi edinebileceklerdir.
- Öğrenilen bestecilere ait kısa eser analizi yapabileceklerdir.
- Repertuar dinleme ve tanıyabilme becerisini kazanabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yüzyıl dönümü genel özellikleri ve Richard Strauss | NA |
2 | Gustav Mahler ve senfonileri | NA |
3 | Claude Debussy ve müzik dili | NA |
4 | Maurice Ravel | NA |
5 | Ara sınav / Alexander Skriyabin ve değişen müzik dili | NA |
6 | Tonalite kavramına başkaldırı ve 12 Ton Sistemi | NA |
7 | Arnold Schönberg ve yapıtları | NA |
8 | II. Viyana Okulu’nun diğer bestecileri, Alban Berg, AntonWebern | NA |
9 | Bela Bartok | NA |
10 | Ara sınav / Sergey Prokofyev | NA |
11 | Igor Stravinsky | NA |
12 | Yeni Klasik akım, Les Six | NA |
13 | Paul Hindemith | NA |
14 | Dmitri Şostakoviç | NA |
15 | Amerika’daki Gelişim ve Cazın etkileri | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|