| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Müzik Tarihi 1950 Sonrası | MTP3152 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Perisima Dinçsoy |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | XX. Yüzyılın müzikal olarak incelenmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 20. Yüzyıl |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Izlenimcilik ve Dışa vurumculuk akımlarından sonra oluşan müzik akımlarını tanıyabilecekler
- Diziselcilik akımının altyapı ve teknik ayrıntılarını ortaya koyarak estetik sonuçları algılayabilecekler
- Avrupa dışı özellikle Amerika'da 1950 sonrası gelişmeleri takip edebilecekler
- Müzikte minimalizm kavramını, Avrupa ve Amerika'daki örnekleriyle tanıyabilecekler
- Post-modernizm kavramı üzerinden günümüz müziğini kavrayabilecekler
- Müzik tarihinin diyalektik bir organizma olarak, evrilme sürecini hala nasıl devam ettirdiğini benimseyebilecekler
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | XX. Yüzyıldaki İngiliz besteciler | NA |
| 2 | 1923–1950 arası Türkiye’de müzik | NA |
| 3 | 1950 Sonrası gelişen müzik akımları | NA |
| 4 | Dizisel Müzik ve Aleatorik Müzik - I | NA |
| 5 | Ara sınav / Dizisel Müzik ve Aleatorik Müzik - II | NA |
| 6 | Minimal Müzik - I | NA |
| 7 | Minimal Müzik - II | NA |
| 8 | Elektronik Müzik – I | NA |
| 9 | Elektronik Müzik – II | NA |
| 10 | Ara sınav / 1950 sonrası sahne müziği | NA |
| 11 | 1950 sonrasında Türk bestecileri - I | NA |
| 12 | 1950 sonrasında Türk bestecileri - II | NA |
| 13 | Postmodern müzik - I | NA |
| 14 | Postmodern müzik - II | NA |
| 15 | XX. Yüzyıl sonunda müziğin geldiği nokta | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|