Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Usulleri 2 | DTP4852 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Özer Özel |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türk müzik kültürünün bir öğesi olan Türk ritimlerinin, ritim – melodi ilişkilerinin irdelendiği uygulamalı ve teorik bir derstir. Türk Müziği usullerinin öğrenilmesi ve usuller kullanılarak eserlerin okunması hedeflenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Melodi ve ritm / Türk vurmalı çalgıları / Usul ve velvele / 11 – 120 zamanlı usuller ve uygulanış biçimleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, ritm ve tartım becerisini kazanarak, 11 – 120 zamanlı usullerin iki eli ile iki dizinde uygulamasını yapabilecektir.
- 11 – 120 zamanlı usulleri kudüm üzerinde velvelelerini vurarak uygulayabilecektir.
- 11 – 120 zamanlı usullerle bestelenmiş eserleri duyduğu zaman usul ayrımını yapabilecektir.
- Usul vururken solfej yapabilecektir.
- Türk müziği usulleri ile ilgili kaynakları değerlendirebilir .
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kısa sınav, 2 zamanlıdan 10 zamanlılara kadar usuller ve analiz. | NA |
2 | 11 zamanlıdan 120 zamanlıya kadar olan usullerin kısa bir değerlendirilmesi, bu usllerde kullanılan lafızların yeniden gözden geçirilmesi ve analizi. | NA |
3 | Tek Vuruş, Firenkçin, Nim Çenber ve İkiz Aksak usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu, örnek eserlerin seslendirilmesi. | NA |
4 | Nim Evsat, Şarkı Devr-i Revanı, Bektaşi Devr-i Revanı usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu, örnek eserlerin seslendirilmesi. | NA |
5 | Ara sınav. | NA |
6 | Ayin Devr-i Revanı, Raksan (Bektaşi Raksanı) usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu, örnek eserlerin seslendirilmesi. | NA |
7 | Çifte Düyek, Nim Berefşan, Fer (Fer’i Muhammes) ve Nim Hafif usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu, örnek eserlerin seslendirilmesi. | NA |
8 | Darb-ı Türkî, Nim Devir usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu, örnek eserlerin seslendirilmesi. | NA |
9 | Fahte, Durak Evferi ve Hezeç usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu, örnek eserlerin seslendirilmesi. | NA |
10 | Çember, Nim Sakil, Evsat ve Beste Devr-i Revanı usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu. | NA |
11 | Firengifer, Devr-i Kebir ve Remel usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu. | NA |
12 | Muhammes, Hafif ve Berefşan usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu. | NA |
13 | Darb-ı Hüner, Sakil ve Hâvî usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu. | NA |
14 | Darb-ı Fetih, Zencir ve Nim Zencir usullerinin ve velvelelerinin vuruluşu. | NA |
15 | Ara sınav. | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Ödev | 3 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|