Dersin Amacı | Başlangıcından günümüze müzik yazısının çeşitli kültürlerdeki görünüm ve gelişiminin kavranması. |
Dersin İçeriği | Başlangıcından günümüze müzik yazısının çeşitli kültürlerdeki görünüm ve gelişiminin kavranması. Başlangıcında günümüze Türk Müziği’nde notalama biçimleri, Erken dönem (Harf, Neuma, Tablatur gibi) ve 20. Yüzyıl yeni notasyon biçimleri ve Türk Müziği’nde 17.yy. dan itibaren kullanılan (Kındi, Ebced, Maragi, Ali Ufki, Kantemiroğlu, Nayi Osman Dede, Mustafa Kevseri, Hamparnasum ) notasyonlar ve 19. yüzyıl sonrasında Avrupa notasyonuna geçiş. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Bardakçı, Maragalı Abdülkadir, Pan Yayıncılık, İstanbul, 1980 Elçin, Şükrü, Prof., Ali Ufki : Hayatı, Eserleri Ve Mecmua-İ Saz Ü Söz, Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1976 Kantemiroğlu, Kitab-U İlmi’l-Musiki Ala Vechi’l-Hurufat, Yayına Hazırlayan: Prof. Yalçın Tura, Cilt: I-Iı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, Temmuz 2000 Farabi, Kitabü’l-Musika’l- Kebir, Kahire, 1339 Abdülkadir Meragi, Makasıdü’l- Elhan, Tahran, 1977 Hızır Bin Abdullah, Kitabü’l-Edvar, Topkapı Sarayı, Revan/ 1728 Abdülbaki Nasır Dede, Tedkik Ü Tahkik, Tahririyye, Süleymaniye Kütp., Nafiz Paşa, 1242/ 1 Erguner, Süleyman,Y.Doç.Dr., Rauf Yekta Bey Ve Türk Müziği Üzerindeki Çalışmalar, Marmara Ün. Sosyal Bil. Ens., Doktora Tezi,1997 Hacı Emin Efendi, Nota Muallimi, İstanbul, Zartaryan Matbaası, 1885 Hamparsun Defterleri, İstanbul Belediye Kons., Ktp. Nu: 1617; İst. Arkeoloji Ktp., Nu: 1537 Gazimihal, Mahmud Ragıp, Musiki Sözlüğü, İstanbul,1961 Öztuna “Türk Musıkisi Ansiklopedisi” 17.Yy. Dan Bu Yana El Yazması Ve Basma Edvar Kitapları İle Sayısız Notalı Metin.
|