Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Teknoloji ve Ekonomi | IKT4501 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat Lisans Programı (2. Öğretim) Seçmeli @ İktisat Lisans Programı Seçmeli @ Biyomühendislik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burak Ünveren |
Dersi Veren(ler) | Murat Donduran |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı innovasyon ve teknoloji ekonomisi konularının lisans düzeyinde öğretilmesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | I.& II. Sanayi Devrimi ve BİT Devrimi/Piyasa Yapısı:Eksik Rekabet/Solow Modeli/Romer Modeli/Lucas Modeli/Uyarılmış Teknolojik Gelişme/Teknolojik Difüsyon/Uygun Teknolojiler/Teknolojik Değişimin Yönü/Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları/Sürdürülebilir Büyüme ve Teknolojik Değişim |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler inovasyonların doğasını ve kaynaklarını çözümleyebilecektir.
- Öğrenciler inovasyonların büyüme ve kalkınma üzerindeki etkisini analiz etme becerisi kazanacaktır.
- Öğrenciler yenilikçi büyüme süreçlerini analiz etme becerisi kazanacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tek değişkenli kalkülüs | Stewart (2012), Ch. 2 |
2 | Teknoloji Nedir? | Douglas (1976) |
3 | Gelir Dağılımı ve Teknoloji | Ders Notları |
4 | Büyümenin Matematiği | Ders Notları |
5 | Neoklasik Büyüme Modeli 1 | Aghion and Howitt (2008), Ch.1.2 |
6 | Neoklasik Büyüme Modeli 2 | Aghion and Howitt (2008), Ch.1.2 |
7 | Eğitim | Acemoğlu (1995) |
8 | Araştırma ve Geliştirme | Tirole (1988) |
9 | Ara Sınav | |
10 | Patentler ve Fikir Mülkiyeti | Pagano (2015) |
11 | İnovasyon ve İskandinav Modeli | Stiglitz (2015) ve Acemoğlu vd.(2012) |
12 | Endüstri Devrimi | Allen (2011) |
13 | Robotlar ve Otomasyon 1 | Frey ve Osbourne (2013) |
14 | Robotlar ve Otomasyon 2 | Ford (2016) |
15 | Tarihi Makinalar mı Yazıyor? | Heilbroner (1967) |
16 | Final Exam |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|