| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Dünya Ekonomisinde Güncel Sorunlar | IKT5112 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat ABD İktisat Yüksek Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Feride Gönel | 
| Dersi Veren(ler) | Murat Donduran | 
| Asistan(lar)ı | Sırrı Emrah Üçer, Hikmet Kaya | 
| Dersin Amacı | Dünya ekonomisinin güncel sorunlarını farklı bakış açılarıyla değerlendirmeye çalışmak ve öğrencilerin bu konudaki değerlendirme, analiz/sentez yapabilme kabiliyetlerini artırmaktır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bölgeler, sektörler ve temalar merceğinden dünya ekonomisinin güncel sorunlarına bakış. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler genel olarak dünya ekonomisi üzerine fikir yürütebilme becerisi edinecektir.
- Öğrenciler akademik metin üretme yeteneklerini geliştirecektir.
- Öğrenciler dünya ekonomisi üzerine yazılmış raporları ve akademik çalışmaları eleştirel bir gözle analiz etme becerisi kazanacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Global Ekonomideki Genel Gelişmeler | Güncel çalışmalar ve raporlar. | 
| 2 | Yükselen Piyasalar ve BRICS | Dani Rodrik: Making room for China in the World Economy | 
| 3 | Ticaret Ayağı, Uluslararası Örgütlerin Rolü ve Önemi (WTO vd.) | İlgili makaleler ve ders notları. | 
| 4 | Uluslararası Ticaret ve Yatırımlar | UNCTAD: World Investment Report (en güncel olan) | 
| 5 | Dünya ekonomilerindeki yeniden yapılandırma girişimleri | İlgili makaleler ve ders notları. | 
| 6 | Yoksulluk ve Gelir Dağılımı | OXFAM: An economy for the 1%, 2016. | 
| 7 | Ara Sınav | 1-6. haftaların okumaları. | 
| 8 | Küresel Kriz | Akçay & Güngen Harvey. | 
| 9 | Enerji | TEPAV: Enerji politikaları ve yatırım üzerindeki etkileri, TEPAV, Ankara, 2016. | 
| 10 | Sürdürülebilir Kalkınma – Ekonominin amaçlarının yeniden düşünülmesi | Jonathan M. Harris: “Sürdürülebilir kalkınmanın temel prensipleri”, 2000. | 
| 11 | Dönem Çalışmalarının Sunumları | - | 
| 12 | Internetin dünya ekonomisine etkileri | İlgili makaleler ve ders notları. | 
| 13 | Cinsiyet Ayrımcılığı ve İstihdam | İlgili makaleler ve ders notları. | 
| 14 | Uzak Doğu | İlgili makaleler ve ders notları. | 
| 15 | Latin Amerika | İlgili makaleler ve ders notları. | 
| 16 | Final Sınavı | 1-15. haftaların okumaları. | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 | 
| Sunum/Jüri | 0 | 0 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 49 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 49 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 49 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                