Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Ekonomisinde Güncel Sorunlar | IKT5112 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat ABD İktisat Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Feride Gönel |
Dersi Veren(ler) | Murat Donduran |
Asistan(lar)ı | Sırrı Emrah Üçer, Hikmet Kaya |
Dersin Amacı | Dünya ekonomisinin güncel sorunlarını farklı bakış açılarıyla değerlendirmeye çalışmak ve öğrencilerin bu konudaki değerlendirme, analiz/sentez yapabilme kabiliyetlerini artırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bölgeler, sektörler ve temalar merceğinden dünya ekonomisinin güncel sorunlarına bakış. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler genel olarak dünya ekonomisi üzerine fikir yürütebilme becerisi edinecektir.
- Öğrenciler akademik metin üretme yeteneklerini geliştirecektir.
- Öğrenciler dünya ekonomisi üzerine yazılmış raporları ve akademik çalışmaları eleştirel bir gözle analiz etme becerisi kazanacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Global Ekonomideki Genel Gelişmeler | Güncel çalışmalar ve raporlar. |
2 | Yükselen Piyasalar ve BRICS | Dani Rodrik: Making room for China in the World Economy |
3 | Ticaret Ayağı, Uluslararası Örgütlerin Rolü ve Önemi (WTO vd.) | İlgili makaleler ve ders notları. |
4 | Uluslararası Ticaret ve Yatırımlar | UNCTAD: World Investment Report (en güncel olan) |
5 | Dünya ekonomilerindeki yeniden yapılandırma girişimleri | İlgili makaleler ve ders notları. |
6 | Yoksulluk ve Gelir Dağılımı | OXFAM: An economy for the 1%, 2016. |
7 | Ara Sınav | 1-6. haftaların okumaları. |
8 | Küresel Kriz | Akçay & Güngen Harvey. |
9 | Enerji | TEPAV: Enerji politikaları ve yatırım üzerindeki etkileri, TEPAV, Ankara, 2016. |
10 | Sürdürülebilir Kalkınma – Ekonominin amaçlarının yeniden düşünülmesi | Jonathan M. Harris: “Sürdürülebilir kalkınmanın temel prensipleri”, 2000. |
11 | Dönem Çalışmalarının Sunumları | - |
12 | Internetin dünya ekonomisine etkileri | İlgili makaleler ve ders notları. |
13 | Cinsiyet Ayrımcılığı ve İstihdam | İlgili makaleler ve ders notları. |
14 | Uzak Doğu | İlgili makaleler ve ders notları. |
15 | Latin Amerika | İlgili makaleler ve ders notları. |
16 | Final Sınavı | 1-15. haftaların okumaları. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 49 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 49 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 49 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|