Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İktisadi Analiz Tarihi | IKT5121 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat ABD İktisat Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ercan Eren |
Dersi Veren(ler) | Murat Donduran |
Asistan(lar)ı | Özdemir Teke |
Dersin Amacı | İktisadi Analizin Evriminin Tartışılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | 16.yy.dan 21.yya İktisadi Düşüncenin Evrimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, iktisadi analiz üzerine algılama, anlama ve tartışma yetilerini geliştireceklerdir
- Öğrenciler önemli iktisatçı ve yaklaşımlar görüşleri hakkında bilgi sahip olacaklar.
- Öğrenciler farklı iktisat okullarının düşüncelerini karşılaştırma yetisi kazanacaklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisadi Düşünce Tarihinde Metodolojik Yaklaşımlar | Landreth &Colander (1994):Chp.1 Blaug (2002) Chp.17 Samuels, Biddle&Davis (2003): Chp.1 and Part II Yay &Yay (2007)Chp.8 |
2 | A.Smith Öncesi İktisat:Merkantilizm ve Fizyokrasi | Landreth & Colander (1994):Chp.2, 3. Samuels, Biddle&Davis (2003):Chps.4, 5 and 6 Blaug (2002) Chp.1. |
3 | Adam Smith: Tarihsel ve Kurumsal Yaklaşım | Landreth & Colander (1994):Chp.4. Blaug (2002) Chp 2. Samuels, Biddle&Davis (2003):Chp.7. |
4 | David Ricardo: Tümdengelim Yaklaşımı | Landreth & Colander (1994):Chp.5. Blaug (2002) Chp.4. |
5 | T.R.Malthus ve J.S. Mill | Landreth & Colander (1994):Chp.5. and 6 Blaug (2002) Chp.3 |
6 | Say Kanunu ve Klasik Politik İktisatta Para Teorisi | Blaug (2002) Chp.5 |
7 | Utopyacı Sosyalizm, Karl Marx'ın Düşünce Sistemi | Landreth & Colander (1994):Chp.7. Blaug (2002) Chp.7 Samuels, Biddle&Davis (2003):Chp.10,12, 13. |
8 | Alman Tarihçi Okulu | Samuels, Biddle&Davis (2003):Chp.14. |
9 | 1. Vize Sınavı | |
10 | Austurya İktisat Okulu (Menger, Böhm-Bawerk, Wieser) | Landreth & Colander (1994):Chp.8 Blaug (2002) Chp.12 Samuels&Biddle&Davis (2003):Chp.17. |
11 | L. Walras ve V. Pareto: Genel Denge ve Refah İktisadı | Landreth & Colander (1994):Chp.10 Samuels, Biddle&Davis (2003):Chp.18. Blaug(2002): Chp.13 |
12 | A. Marshall | Blaug(2002):16Blaug(2002): Chp.9 and 10 |
13 | J. M. Keynes, Genel Teori ve 20. YY.da Hakim Makroiktisatta Gelişmeler | Samuels, Biddle&Davis (2003):Chp.19, 24, 25 and 28 Landreth & Colander (1994):Chp.15-16 |
14 | 20.yy.da Hakim Mikroiktisatta Gelişmeler | Samuels, Biddle&Davis (2003):Chp.26 Blaug(2002):16 |
15 | Alternatif İktisat Okulları: Avusturya, Kurumsal, Kamusal Tercihler, Post-Keynesci ve Radikal Okullar | Landreth & Colander (1994):Chp.14 Samuels, Biddle&Davis (2003):Chp.28 |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Final | 50 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|