| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Açık Ekonomi Makroiktisadı | IKT5309 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat ABD Modern Parasal İktisat Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim) | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ercan Eren | 
| Dersi Veren(ler) | Murat Donduran | 
| Asistan(lar)ı | Özdemir Teke | 
| Dersin Amacı | İçinde buluduğumuz makroekonomik yapının çalışma mekanizmalarını anlamak ve makroekonomik göstergeleri yorumlamak. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ders, açık bir ekonomide makro ekonomik değişkenlerin teorik ve ampirik analizini içermektedir. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci, GSYİH, topla arz ve talep, enflasyon, işsizlik gibi temel makroekonomik kavramları öğrenebilecektir,
- Kısa ve uzun dönemde ekonominin nasıl işlediğini anşayabilecektir,
- Yeni iktisadi çevreyi yorumlayabilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Genel Giriş | |
| 2 | Ulusal Gelir Hesaplama ve Ödemeler Dengesi | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 13 | 
| 3 | Döviz Kurları ve Döviz Piyasaları: Mali Aktifler Yaklaşımı | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 14 | 
| 4 | Para, Faiz Oranları ve Döviz Kurları | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 15 | 
| 5 | Uzun Dönemde Fiyat Düzeyleri ve Döviz Kurları | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 16 | 
| 6 | Kısa Dönemde Çıktı ve Döviz Kurları | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 17 | 
| 7 | Sabit Kur ve Döviz Müdahaleleri | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 18 | 
| 8 | Ara Sınav I | Ara Sınav 1 | 
| 9 | Uluslararası Para Sistemi | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 19 | 
| 10 | Uluslararası Para Sistemi | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 19 | 
| 11 | Optimum Para Birimi Alanları ve Avrupa Tecrübesi | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 20 | 
| 12 | Finansal Küreselleşme: Fırsat ve Krizler | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 21 | 
| 13 | Ara Sınav II | |
| 14 | Gelişmekte Olan Ülkeler: Büyüme, Kriz ve Reformlar | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 22 | 
| 15 | Gelişmekte Olan Ülkeler: Büyüme, Kriz ve Reformlar | International Economics, Krugman Obstfeld Melitz, Bölüm 22 | 
| 16 | Açık Ekonomi Makroiktisadının Genel Değerlendirmesi | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 50 | 
| Final | 1 | 50 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
                 
                        
                         
                        
                         
                 
                