Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkçe 1 | TDB1031 | 0 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayşe Melek ÖZYETGİN |
Dersi Veren(ler) | Ayşe Melek ÖZYETGİN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türkçenin yapısı ve temel dilbilgisi özelliklerinin kavranması, okunan metinlerin gerektiği gibi anlaşılması, öğrencilerin sözvarlığının genişletilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkçenin tarihi ve temel kuralları, örnek edebi ve bilimsel metinlerin okunması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilebilir.
- Temel yazım kuralları ve noktalama işaretleri kullanımını edinir.
- Daha geniş bir sözvarlığı edinir.
- Anadiline hâkim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir.
- Okuma beğenisi ve alışkanlığı edinir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk dili dersinin içeriği ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması | Ders Kitabı |
2 | İletişim. | Ders Kitabı |
3 | Dilin tanımı, özellikleri, dil-kültür, dil-millet ve dil-düşünce ilişkisi. Konuşma ve yazı dili. | Ders Kitabı |
4 | Dünya dilleri, Türkçenin bunlar arasındaki yeri ve tarihsel gelişimi. | Ders Kitabı |
5 | Güncel metinler eşliğinde günümüz Türkçesinin sorunları. Derlenmiş metinler eşliğinde Türkçe sözcüklerin yazımı ile ilgili sorunlar. | Makale |
6 | Yazım kuralları. Noktalama imleri. Noktalama imlerinin dil için önemi. Bu imlerin örnek cümleler üzerinde uygulanması. | Ders Kitabı |
7 | Güncel metinler eşliğinde yazım kuralları. | Ders Kitabı |
8 | Ara Sınav. | Ders Kitabı |
9 | Metin incelemesi: Köşe yazısı. | Köşe Yazısı |
10 | Yazılı anlatım (Kompozisyon). | Ders Kitabı |
11 | Yazılı anlatım çalışmaları, örnekler üzerinden incelemeler (Kompozisyon türleri). | Ders Kitabı |
12 | Resmi yazışmalar. Dilekçe, tutanak, rapor vb. bu türler ile ilgili uygulama çalışmaları. | Ders Kitabı |
13 | Anlatım bozuklukları. Dil yanlışları ile ilgili uygulamalar. | Ders Kitabı |
14 | Güncel metinler eşliğinde inceleme: Anlatım bozuklukları. | Ders Kitabı |
15 | Örnek metinler eşliğinde bilim dili olarak Türkçe. | Ders Kitabı |
16 | Final. | Ders Kitabı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|