Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Social and Economic History of the Ottoman Empire | IKT6212 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ İktisat ABD İktisat Doktora Programı (İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nevin Coşar |
Dersi Veren(ler) | Murat Donduran |
Asistan(lar)ı | Alaaddin Tok, Kazım Baycar, Ecem Doygun |
Dersin Amacı | Osmanlı İmparatorluğu'nun sosyal ve ekonomik tarihini dünya tarihi bağlamında analiz etmek ve Osmanlı tarihine karşılaştırmalı bir yöntemle yaklaşmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Küçük bir beylikten imparatorluğa dönüşümün arkasındaki içsel ve dışsal dinamikleri incelemek, Osmanlı tarihine farklı yaklaşımları değerlendirmek, ortaya çıkışından 19. yüzyıl sonuna kadar önemli sosyal, iktisadi ve siyasi değişim ve dönüşümünü tartışmak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Osmanlı İmparatorluğu’nun tarımsal yapısını analiz etme becerisi kazanacaktır.
- Öğrenciler Osmanlı kentlerinin temel niteliklerini analiz etme becerisi kazanacaktır.
- Öğrenciler Osmanlı iç ve dış ticaretiyle ilgili perspektif sahibi olacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Beylikten İmparatorluğa | (Kafadar 1995; İnalcık 1994 1-43; Barkey 2008 Chp.2) |
3 | İktisadi Zihniyet, İmparatorluk Gelirleri ve Giderleri | (İnalcık&Quataert 1994 Chp 1-2) |
4 | Devlet, Arazi ve Köylü | nalcık&Quataert 1994 chp. 3-7 |
5 | Osmanlıda Kent Örgütlenmesi | Faroqhi 2006. |
6 | İç ve Dış Ticaret | İnalcık&Quataert 1994 chp. 8-14 |
7 | Emperyal Kurumlar ve Kontrol | Barkey 2008 chp. 3; Faroqhi 2006 chp. 4 |
8 | ara sınav | |
9 | Kriz ve Dönüşüm I | İnalcık&Quataert 1994 chp. 15-21 |
10 | Kriz ve Dönüşüm II | Tezcan 2010 chp. 4-6 |
11 | Ayanlar Çağı I | İnalcık&Quataert 1994 chp. 22-28 |
12 | Ayanlar Çağı II | Barkey 2008 chp. 6-7, Faroqhi 2006, chp. 7-9 |
13 | Reformlar Çağı I | İnalcık&Quataert 1994 chp. 29-34 |
14 | Reformlar Çağı II | Barkey 2008 chp. 8, İslamoğlu 2004 chp. 1, 9 |
15 | Osmanlı'dan Cumhuriyete | Kasaba 2008) |
16 | Genel Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 35 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 35 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|