| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İktisadın Temelleri II | IKT2092 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İktisat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Senem Çakmak Şahin |
| Dersi Veren(ler) | Murat Donduran |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin ekonomi bilimi, makro ekonominin temel kavramları ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Makro ekonominin temel konuları, amacı ve araçları, milli gelirin hesaplanması ve ölçülmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bu derste öğrenci ekonomi konusunda temel bilgileri edinecektir.
- Bu derste öğrenci, temel ekonomik sorunları tartışabilecek düzeyde ekonomik kavramları öğrenecektir.
- Bu derste öğrenci güncel ekonomik gelişmeleri değerlendirebilecek düzeyde temel bilgileri edinecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Makro ekonominin temel konuları, amacı ve araçları, milli gelirin hesaplanması ve ölçülmesi. | Makro İktisat, s. 3-35. |
| 2 | Klasik ekonomi kuramı ve varsayımları. | Makro İktisat, s. 35-53. |
| 3 | Keynes’gil kuram ve varsayımları, toplam talebin unsurları, çarpan ve hızlandıran mekanizmaları, tasarruf paradoksu. | Makro İktisat, s. 53-100. |
| 4 | Toplam arz, toplam arz ve talebe bağlı olarak gelir ve fiyat değişmeleri, Klasik ve Keynes’gil ekonomi politikaları. | Makro İktisat, s. 100-123. |
| 5 | Kamu harcamaları ve vergiler, kamu harcamalarının ve vergilerin milli gelir üzerindeki etkileri, maliye politikası araçları, bütçe ve kamu kesimi dengesi. | Makro İktisat, s. 123-155. |
| 6 | Dışa açık ekonomide milli gelirin belirlenmesi, milli gelirin ithalat ve ihracatla bağlantısı, dışa açık ekonomide çarpan mekanizması. | Makro İktisat, s. 155-171. |
| 7 | Para ve bankacılık sistemi, parasal taban, para çarpanı, para arzı, Merkez Bankası ve para politikaları. | Makro İktisat, s. 171-193. |
| 8 | 1. Ara Sınav. | |
| 9 | Para talebi, faiz ve milli gelir, istikrar politikaları. | Makro İktisat, s. 193-221. |
| 10 | IS- LM Analizi, para ve mal piyasalarında denge. | Makro İktisat, s. 221-249. |
| 11 | Enflasyon, enflasyonun türleri ve etkileri. | Makro İktisat, s. 249-254. |
| 12 | 2. Ara Sınav. | |
| 13 | Deflasyonist ve enflasyonist açık, enflasyonun kaynakları. | Makro İktisat, s. 254-265. |
| 14 | Monetarist ekonomi kuramı, enflasyonist beklentiler, enflasyona karşı politikalar, enflasyon ve işsizlik ilişkisi. | Makro İktisat, s. 265- 299. |
| 15 | Dış ticaretin nedenleri, döviz piyasası, döviz kuru sistemleri, makro ekonomi politikaları. | Makro İktisat, s. 299-349. |
| 16 | Final Sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 13 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|