Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İlişkiler I | SBU3101 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Uluslararası İlişkilere Giriş |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı Seçmeli @ İşletme Lisans Programı Seçmeli @ İktisat Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Çiğdem Nas |
Dersi Veren(ler) | Kenan Aydın |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Derste 20 yüzyılda uluslararası ilişkiler önemli olaylar ve dönüm noktaları ile ele alınmaktadır. Bunu yaparken dersin amacı öğrencilerin büyük güçlerin politikaları, uluslararası eylemlerin itici faktörleri ve önemli olayların sonuçları ve etkileri hakkında bilgi ve analiz yetisini güçlendirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yirminci yüzyılın başından itibaren uluslar arası ilişkiler ve dünya siyaseti; Birinci ve ikinci dünya savaşları, nedenleri ve sonuçları, soğuk savaşın ortaya çıkması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler dünya siyasetine yön veren olaylar ve aktörler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
- Olayların nedenleri ve sonuçlarını inceleyerek dünya siyasetini yorumlama ve analiz etme yetisini güçlendirecektir.
- Ülkeler arasındaki ilişkiler, analiz edilebilecek ve neden sonuç ilişkileri kurulabilecektir
- Öğrenciler devlet dışı aktörler hakkında ve uluslararası politika üzerindeki etkileri hakkında bilgi edinebilecektir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | yirminci yüzyılın başında dünya siyaseti | Keylor (2006), s.5-39 |
2 | uluslararası sistemin çağlar boyunca evrimi ve ikinci dünya savaşına yol açan gelişmeler | Keylor (2006), s.45-72 |
3 | ikinci dünya savaşı ve etkileri | Best et al. (2008), s.3-36 |
4 | İkinci dünya savaşı sonrasında Avrupa'nın yeniden şekillenmesi | Best et al. (2008), s., 37-62 |
5 | birinci vize | ilgili okumalar |
6 | soğuk savaşın çıkışı, süper güçler arasındaki illşkiler ve çevreleme politikası | Keylor (2006), s.112-156 |
7 | BM, Bretton Woods kurumları ve Avrupa Toplulukları'nın kuruluşu | Keylor (2006), s.246-289 |
8 | Asya'da soğuk savaş, kolonilerin bağımsızlıklarını kazanması, Kore savaşı ve bağlantısızlar hareketi | Keylor (2006), s.158-201 |
9 | Hindiçini'nde savaş, Vietnam savaşları | Best et al. (2008), s.92-135 |
10 | nükleer yarış ve Küba Füze krizi | Keylor (2006), s.203-245. |
11 | ikinci vize | ilgili okumalar |
12 | uluslararası ilişkilerde detant dönemi | Keylor (2006), 291-330. |
13 | detantın bitişi ve ikinci soğuk savaş | Best et al. (2008), s.137-159 |
14 | Sovyetler Birliği'nin dağılması ve soğuk savaşın bitişine giden yol | Best et al. (2008), s.160-201 |
15 | sonuç ve değerlendirme | Best et al. (2008), s.203-240 |
16 | final sınavı | ilgili okumalar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|