| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilimlerde İstatistik Uygulamaları | ISL2742 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ayşe Demirhan |
| Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
| Asistan(lar)ı | Mehmet Çağlar, Gökan Özkaya |
| Dersin Amacı | Sosyal bilim dallarında okuyan öğrencilere istatistiğe giriş niteliğinde bazı temel bilgilerin sunulması |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Betimsel İstatistik |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin istatistiksel teknikleri derinlemesine anlamalarını sağlamak.
- Sayısal analiz yeteneği kazandırmak.
- İstatistiğin temel kavramlarını öğrenmek
- İş yaşamında sıklıkla yararlanılan istatistiksel teknikleri kullanmak.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İstatistiğin konusu, yöntemi, diğer bilim dallarıyla ilişkisi | Newbold (2000), 1-8 |
| 2 | Veri türleri, verilerin grafik yöntemle özetlenmesi | Orhunbilge (2000), 11-58 |
| 3 | Merkezi toplanma ölçüleri, aritmetik, geometrik, harmonik ortalamalar | Orhunbilge (2000), 74-93 |
| 4 | Mod, medyan , kartil | Orhunbilge (2000), 95-112 |
| 5 | Merkezi dağılma ölçüleri | Orhunbilge (2000), 113-127 |
| 6 | Asimetri, basıklık ölçüleri, momentler ve bu konularla ilgili uygulama sorularının çözümleri | Orhunbilge (2000), 128-142 |
| 7 | Normal dağılım ve uygulama alanı | Newbold (2000), 211-228 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Örnekleme ve örnekleme dağılımları | Newbold (2000), 243-260 |
| 10 | Örnekleme dağılımlarına devam | Newbold (2000), 261-281 |
| 11 | Hipotez testleri | Newbold (2000), 359-420 |
| 12 | İlişki analizi(Ki-kare) | Newbold (2000), 453-476 |
| 13 | Regresyon Analizi | Newbold (2000), 477-534 |
| 14 | Korelasyon Analizi | Newbold (2000), 601-660 |
| 15 | En küçük kareler yöntemi, uyum iyiliğinin sınanması, çoklu regresyon | Newbold (2000), 535-555 |
| 16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|