Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimi | ISL1622 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İşletme Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Turhan Erkmen |
Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
Asistan(lar)ı | Selahaddin Şamil Fidan |
Dersin Amacı | Bireysel davranış ve grup davranış biçimleri, bu davranışları belirleyen temel prensipler ve davranışı etkileyen, yönlendiren faktörleri kavramak, böylece insan davranışını anlamak ve yorumlayabilmek. Bu amaçlara paralel olarak, sınıf tartışmalarına ve vak’a çalışmalarına yer vermek |
---|---|
Dersin İçeriği | Psikoloji ve sosyoloji bilim dalları ile de yakından bağlantılı olan ve birey davranışı ile grup davranışını etkileyen faktörlerin incelenmesi, davranışın altında yatan sebeplerin ve prensiplerin irdelenmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler davranışı belirleyen faktörlerin ve davranışın değiştirilmesi konusunda beceri kazanır.
- Öğrenciler davranışın prensiplerini kavrama ve insan-grup davranışını tanımlayabilme konusunda tartışır.
- Davranışsal sorunları anlayabilir ve analiz eder.
- İşletme içi insan davranışlarının inceler ve beceri kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerinin Anlamı, Önemi, İçeriği ve Diğer Disiplinlerle İlişkileri | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 1-15 |
2 | Öğrenme İlkeleri ve Teorileri | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 96-116 |
3 | Algılama Süreci ve Algılamayı Etkileyen Faktörler | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 93-96 |
4 | Motivasyon ve Motivasyon Teorileri | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 129-154 |
5 | Kişilik Özellikleri ve Kişilik Teorileri | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 73-90 |
6 | Davranışsal Açıdan Önemli Kişilik Boyutları | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 80-90 |
7 | Bireylerarası İletişim ve İşletmelerde İletişim | Quick ve Nelson, 2011, 238-272 |
8 | Vize sınavı | |
9 | Tutumların Oluşumu, Boyutları ve Tutum Değiştirme | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 51-71 |
10 | Tutumların Ölçümü | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 60-71 |
11 | Kültür Kavramı, Özellikleri ve Sınıflandırılması | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 27-48 |
12 | Kültürel Farklılaşma, Kültürün Ögeleri ve Kültürle ilgili Tutumlar | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 27-48 |
13 | Rol, Statü ve Statü Belirleyicileri | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 17-26 |
14 | Grupların Oluşumu, Özellikleri ve Türleri | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 157-160 |
15 | İşletmelerde Gruplar | Şimşek, Akgemci, Çelik, 2003, 161-173 |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|