Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
SPSS Kullanımı ve Uygulaması | ISL3190 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | ISL2341 İstatistik I, ISL2352 İstatistik II |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayşe Demirhan |
Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
Asistan(lar)ı | Mehmet Çağlar, Gökan Özkaya |
Dersin Amacı | Sayısal analiz için gerekli olan istatistiksel paket programının kullanılabilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Grafikler, Parametrik ve Parametrik olmayan testler, Tahmin teorisi, Varyans analizi, Regresyon ve Korelasyon analizleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bilgisayar programlarının kullanımına olan yatkınlığın arttırılması
- SPSS de veri girişi
- İstatistiksel tekniklerin SPSS de uygulanması
- Elde edilen sonuçların yorumlanması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SPSS'e giriş, SPSS menülerinin tanıtımı | Sipahi et al.(2006), 19-26 |
2 | Veri setlerinin girişi, tabloların girişi, matrislerin girişi, verilerin diskete kaydedilmesi, verilerin disketten alınması | Sipahi et al.(2006), 29-47 |
3 | Veri türetimi, normal dağılımı gösteren veri türetimi, binom dağılımını gösteren veri türetimi, tekdüze dağılımdan veri türetimi, poisson dağılımından veri türetimi, üssel dağılımdan veri türetimi | Kalaycı(2005), 53-61 |
4 | Tabloların oluşturulması, frekans tablosu, çapraz tablo, çok boyutlu tablonun oluşturulması | Sipahi et al.(2006), 51-69 |
5 | Grafik çizimi, histogram, çizgi grafiğinin çizilmesi, pie grafiği çizimi, ilişki grafiğinin çizimi,matris grafik çizimi, zaman serisi grafiği çizimi | Kalaycı(2005), 3-27 |
6 | Tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanması, z ve t testleri, tek ve iki yönlü varyans analizi, ANOVA | Sipahi et al.(2006), 117-139 |
7 | Parametrik olmayan testler; ki-kare testleri, işaret testi, Wilcoxon/ t- testi, McNemar testi | Kalaycı(2005), 85-103 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Runs testi, Kruskal Wallis testi, Cochran's Q testi, Kolmogorov-Smirnov testi, Mann-Whitney U testi | Kalaycı(2005), 188-199 |
10 | Basit doğrusal regresyon ve korelasyon analizi; basit korelasyon analizi, kovaryans | Kalaycı(2005), 200-207 |
11 | Çoklu doğrusal regresyon ve korelasyon analizi; adım adım regresyon, en iyi regresyon analizi modeli bulma, robust regresyon modeli | Kalaycı(2005), 259-272 |
12 | SPSS'de model tahmini | Orhunbilge (2002), 58-97 |
13 | Faktör Analizi | Özdamar (2004), 235-277 |
14 | Diskriminant ve Kümeleme Analizleri | Özdamar (2004), 279-400 |
15 | Lojistik Regresyon Analizi; ikili lojistik regresyon analizi | Kalaycı(2005), 273-299 |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|