Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde İstatistiksel Kalite Kontrol | ISL4682 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | ISL2341 İstatistik I- ISL2352 İstatistik II |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayşe Demirhan |
Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
Asistan(lar)ı | Mehmet Çağlar, Gökan Özkaya |
Dersin Amacı | İşletmelerin üretim sistemlerinde meydana gelecek aksaklıkların önceden belirlenebilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması |
---|---|
Dersin İçeriği | İstatistiksel Kalite Kontrol Kavramı , Temel İstatistik Kalite Kontrol Teknikleri, Kontrol diyagramlarının avantaj ve dezavantajları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Meydana gelecek sorunlara ilişkin alınabilecek tedbirlerin önceden belirlenebilmesi
- Kalite kavramının öğrenilmesi
- Kalite kontrol tekniklerinin uygulanması
- Süreçle ilgili düzeltmelerin sağlanması
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistiksel Kalite Kontrol Kavramı ve Tanımı | Rao et al.(1996), 8-52 |
2 | Temel İstatistik Kalite Kontrol Teknikleri, Histogram, Pareto, Balık Kılçığı, Çetele Tablosu, Gruplandırma, Serpilme Diyagramı | Rao et al.(1996), 165-211 |
3 | Kalite kontrol diyagramları, kontrol diyagramlarının hazırlanmasında izlenen aşamalar, Kontrol diyagramlarının kullanım amacının belirlenmesi, Değişkenlerin seçimi | Rao et al.(1996), 231-236 |
4 | Uygun kontrol grafiğinin belirlenmesi, Nicel kontrol diyagramları, Nitel kontrol diyagramları | Rao et al.(1996), 236-245 |
5 | Örnek büyüklüğünün belirlenmesi, Ölçme yönteminin belirlenmesi, ölçülebilen kalite özellikleri, ölçülemeyen kalite özellikleri | Rao et al.(1996), 246-250 |
6 | Kontrol diyagramlarının karar kriterleri | Rao et al.(1996), 250-253 |
7 | Nicel Kontrol Diyagramları; x-ortalama kontrol diyagramı, R kontrol diyagramı, ortalama ve standart sapma kontrol diyagramları, ortalama ve genişlik kontrol diyagramları | Gümüşoğlu (2000),113-124 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nitel Kontrol Diyagramları; Kusurlu oranı(p) kontrol diyagramı, Kusurlu sayısı(np) kontrol diyagramı, Kusur sayısı(c) kontrol diyagramı, Birim başına kusur sayısı(u) kontrol diyagramı | Gümüşoğlu (2000),126-137 |
10 | Kontrol diyagramlarının avantaj ve dezavantajları | Gümüşoğlu (2000),139-144 |
11 | Diğer Kalite Kontrol Tekniklerinin İncelenmesi | Rao et al.(1996), 308-313 |
12 | Benzerlik Diyagramı, İlişki Diyagramı | Rao et al.(1996), 313-324 |
13 | Ağaç Diyagramı(Sistem Akış Diyagramı) | Rao et al.(1996), 353-360 |
14 | Matris Diyagramı,MatrisVeri Analizi, İşlem Karar Program Çizelgesi(PDPC) | Rao et al.(1996), 391-400 |
15 | Ok Diyagramı, Akış Çizelgesi, Taguchi Metodu, Proses Yeterlilik Analizi | Gümüşoğlu (2000),144-152 |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 1 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 7 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|