Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Takım Kurma ve Geliştirme | ISL2632 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Turhan Erkmen |
Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Çalışma ortamında takım kurma ve geliştirme becerilerinin temelini oluşturan bazı konuları genel hatları ile irdelemek, bu doğrultuda makaleler, örnek olaylar ve sınıf içi müzakereler ile öğrencilere gerekli takım kurma becerilerini kazandırabilmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Takım kurma ve geliştirme konusunda teorik bilgilere sahip olunması ve bu bilgiler ışığında takım çalışmasının etkinliğine yönelik uygulamalara yer vermek |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Takım üyeliğinin ve liderliğinin geliştirilmesi konusunda bilgi ve becerilerin kazandırır.
- Takım kurma ve geliştirme konusunda teorik bilgilere sahip olunması
- Takım çalışmasının etkinliğine yönelik uygulamalara yer verir
- Takım kurma becerilerini kazandırır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Takım ve takım çalışması kavramları | Robbins, 2009, 354-356 |
2 | Takım çalışması anlayışı içerisinde, işbirliği ve işe bağlılık düşüncesinin etkileşimi | Robbins, 2009, 354-358 |
3 | Takım etkinliğinde örgütsel felsefe, yapı sistem ve politikaların rolü | Robbins, 2009, 354-358 |
4 | Takım türleri | Robbins, 2009, 359-360 |
5 | İşletme içerisinde etkin bir takım oluşturulmasına yönelik uygulamalar | |
6 | Etkin takım kriterleri | Adair, 2003, 59-93 |
7 | Takım çalışmasında hedef, kurallar ve görevler | Adair, 2003, 117-140 |
8 | 1.Vize sınavı | |
9 | Lider davranışı ve takım çalışması. (Birey-ekip ve lider ilişkisi.) | Adair, 2003, 59-93 |
10 | Takımlarda eğitim | Robbins, 2009, 360-369 |
11 | Takım çalışması ve performans ve performans etiği ilişkisi | Robbins, 2009, 360-369 |
12 | İşletme uygulamalarında takım kurmanın avantajları ve dezavantajları | Robbins, 2009, 360-369 |
13 | Örgütsel öğrenme sürecinde takımların rolü | Robbins, 2009, 360-369 |
14 | Kültürümüzün takım çalışmasını özendiren ve zorlaştıran yönlerinin irdelenmesi | Robbins, 2009, 360-369 |
15 | Örnek olaylar ve uygulamalar | |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|