Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranışta Çağdaş Yaklaşımlar | ISL6122 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Turhan Erkmen |
Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Özellikle son yıllarda örgütsel davranış ile ilgili bilimsel çalışmalarda üzerinde durulan güncel konuları ele almak, daha önce sıklıkla telaffuz edilmemiş örgütsel davranış ile ilgili kavramları incelemek ve tartışmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Örgütsel güven, örgütsel vatandaşlık davranışı, öğrenen organizasyonlar, liderlikte çağdaş yaklaşımlar, pozitif örgütsel davranış yaklaşımları, tükenmişlik, iş-yaşam dengesi, psikolojik yıldırma, stres, işkoliklik, psikolojik sözleşme, güç ve politika, örgütsel adalet ve iş etiği |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler örgütsel davranış literatüründe yeni olarak ifade edilen kavramların tanımlayıp, inceleyebilir.
- Örgütsel davranış farklı bakış açıları ile değerlendirilebilir.
- Öğrenciler örgütsel davranış literatürüne yeni kavramlar kazandırılabilir.
- Güncel konularda araştırma yapılmasına destek olabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Güven, Güven Modelleri, Kuruma Güven, Yöneticiye Güven, Çalışma Arkadaşlarına Güven | Özler, 2010, 21-36 |
2 | Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, Boyutları, Öncülleri ve Sonuçları | Keser, Yılmaz, Yürür, 2009, 57 |
3 | Öğrenen Organizasyonlar | Robbins, 2009, 76-103 |
4 | Liderlikte Çağdaş Yaklaşımlar | Poussard ve Erkmen, 2008, 75-93 |
5 | Pozitif Örgütsel Davranış Yaklaşımları: İş Hayatında Esenlik ve Mutluluk, İşe ve Örgüte Cezbolma | Keser, Yılmaz, Yürür, 2009, 119 |
6 | Tükenmişlik, Tükenmişliğin Boyutları, Nedenleri ve Sonuçları | Keser, Yılmaz, Yürür, 2009, 463 |
7 | İş-Yaşam Dengesi, İş-Aile Çatışması, Aile-İş Çatışması | Keser, Yılmaz, Yürür, 2009, 147 |
8 | Vize sınavı | |
9 | Psikolojik Yıldırma | Keser, Yılmaz, Yürür, 2009, 377 |
10 | Stres, Örgütsel Stres Kaynakları ve Stres Yönetimi | Keser, Yılmaz, Yürür, 2009, 147 |
11 | İşkoliklik, İşkolikliğin Özellikleri ve Sınıflandırmaları | Özler, 2010, 213-244 |
12 | Psikolojik Sözleşme, Psikolojik Sözleşmenin Boyutları ve Özellikleri, Sosyal Değişim Teorisi | Özler, 2010, 81-99 |
13 | Güç ve Politika, Politik Davranış | Tevruz, 2007, 207-213 |
14 | Örgütsel Adalet, Örgütsel Adaletin Boyutları ve İlişkili Olduğu Kavramlar | Keser, Yılmaz, Yürür, 2009, 167 |
15 | İş Hayatında Etik ve Etik Dışı Davranışlar | Özler, 2010, 65-78 |
16 | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 20 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 30 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|