Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Doğrudan Pazarlama | ISL2901 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İbrahim Kırcova |
Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
Asistan(lar)ı | Şirin Gizem Köse |
Dersin Amacı | Tüketici pazarı ve endüstriyel pazar açısından doğrudan pazarlama uygulamalarına ilişkin bilgilerin sunulması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Posta ile pazarlama, potansiyel müşterilerin tanımlanması, sadakat programları, satış öncesi ve sonrasına ilişkin araştırmalar hakkında açıklamalar yapmak. Dersin içeriği doğrudan pazarlamada kullanılan mecralara ilişkin açıklamaları, doğrudan pazarlama uygulamalarının işletmeye kazandırdıklarını ve ölçümlenmesini ve doğrudan pazarlamanın diğer pazarlama karması elemanları ile olan ilişkilerini içermektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Geçek hayattan doğrudan pazarlama uygulamaları keşfedilir.
- Doğrudan pazarlama veritabanları oluşturma ve yönetmede kullanılan temel yöntemler kavranır.
- Doğrudan pazarlama çabalarının geri dönüşleri ölçümlenir.
- İnternet ve mobil teknolojiler yoluyla doğrudan pazarlama methodları incelenir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrudan pazarlama kavramı, doğrudan pazarlamanın bileşenleri, müşteri temelli veritabanı pazarlaması | Spiller, Baier (2009) 2-52 |
2 | Doğrudan pazarlama listeleri ve bölümlendirme, veritabanlı doğrudan pazarlama | Spiller, Baier (2009) 53-107 |
3 | İş planları, stratejik planlar ve doğrudan pazarlama planları | Spiller, Baier (2009) 108-162 |
4 | Doğrudan pazarlama tekliflerinin oluşturulması, tekliflere ilişkin iletim kanalları, tekliflerin ticarileştirilmesi | Spiller, Baier (2009) 163-216 |
5 | Doğrudan pazarlama uygulamalarında yaratıcı stratejiler | Spiller, Baier (2009) 217-240 |
6 | Doğrudan pazarlama medyası, doğrudan posta ve diğer basılı medya, radyo/televizyon ve diğer internet medyası | Spiller, Baier (2009) 241-260 |
7 | Telepazarlama ve Telefonla müşteri hizmeti, İnternet temelli doğrudan pazarlama, e-iletişim | Spiller, Baier (2009) 261-280 |
8 | Vize | Ders kitapları ve güncel uygulamadan örnekler |
9 | Müşteri Hizmeti ve Memnuniyeti | Spiller, Baier (2009) 281-298 |
10 | Doğrudan Pazarlama Araştırması, Anket ve Deneyler | Spiller, Baier (2009) 299-350 |
11 | Endüstriyel Doğrudan Pazarlama | Spiller, Baier (2009) 352-394 |
12 | Kar Amacı gütmeyen organizasyonlarda doğrudan pazarlama | Spiller, Baier (2009) 395-436 |
13 | Uluslararası doğrudan pazarlama | Spiller, Baier (2009) 437-493 |
14 | Karar destek modelleri | Spiller, Baier (2009) 493-529 |
15 | Vaka analizleri | Spiller, Baier (2009) 530-560 |
16 | Final | Ders kitapları ve güncel uygulamadan örnekler |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|