Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce II | ISL3051 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İşletme Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emel Esen |
Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | This course helps students to acquire Vocational English terminology related to business administration. For this purpose, materials from articles, text books are examined and the related vocabulary is discussed. |
---|---|
Dersin İçeriği | Readings include the general area of business administration such as human resources, marketing, finance and accounting, management and production. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Throughout the course, students will be able to translate business texts English into Turkish.
- They will learn different meanings and pronunciations of business words.
- Business English idioms and vocabulary will be enhanced.
- Students will acquire Vocational English terminology related to business administration.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Title of article: ‘‘How to Save Good Ideas’’ | Harvard Business Review, 2010, 129-132. |
2 | Title of article:‘‘The Myth of the Overqualified Worker’’ | Harvard Business Review, 2010, 30 |
3 | Title of article:‘‘Compassion, not Sanctions Best Response to Workplace Anger: Study’’ | Canadian HR Reporter, 2011, 2 |
4 | Title of article:‘‘When Every Customer is a New Customer’’ | Harvard Business Review, 2011, 29-31 |
5 | Title of article:‘‘Cultivate a Culture of Confidence’’ | Harvard Business Review, 2011, 34 |
6 | Title of article:‘‘Saying Thank You Doesn’t Hurt Budget’’ | Canadian HR Reporter, 2011, 16-20 |
7 | Title of article:‘‘Why Status Matters’’ | Canadian HR Reporter, 2011, 23 |
8 | Mid-term | |
9 | Title of article:‘‘How Hierarchy Can Hurt Strategy Execution’’ | Related resources |
10 | Title of article:‘‘Management in Real Life: Top Communicators’’ | Herring, 2008, 28 |
11 | Title of article:‘‘An Innovative Approach to Funding CSR Projects’’ | Harvard Business Review, 2011, 28 |
12 | Title of article:‘‘Be a Better Manager: Live Abroad’’ | Harvard Business Review, 2010, 24 |
13 | Title of article:‘‘Work Environment Guides Employees’ Behavior’’ | Canadian HR Reporter, 2011, 10 |
14 | Business English Idioms | Lecturer notes 35-45 |
15 | General evaluation | |
16 | Final exam |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|