| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce II | ISL3051 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İşletme Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Emel Esen |
| Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | This course helps students to acquire Vocational English terminology related to business administration. For this purpose, materials from articles, text books are examined and the related vocabulary is discussed. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Readings include the general area of business administration such as human resources, marketing, finance and accounting, management and production. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Throughout the course, students will be able to translate business texts English into Turkish.
- They will learn different meanings and pronunciations of business words.
- Business English idioms and vocabulary will be enhanced.
- Students will acquire Vocational English terminology related to business administration.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Title of article: ‘‘How to Save Good Ideas’’ | Harvard Business Review, 2010, 129-132. |
| 2 | Title of article:‘‘The Myth of the Overqualified Worker’’ | Harvard Business Review, 2010, 30 |
| 3 | Title of article:‘‘Compassion, not Sanctions Best Response to Workplace Anger: Study’’ | Canadian HR Reporter, 2011, 2 |
| 4 | Title of article:‘‘When Every Customer is a New Customer’’ | Harvard Business Review, 2011, 29-31 |
| 5 | Title of article:‘‘Cultivate a Culture of Confidence’’ | Harvard Business Review, 2011, 34 |
| 6 | Title of article:‘‘Saying Thank You Doesn’t Hurt Budget’’ | Canadian HR Reporter, 2011, 16-20 |
| 7 | Title of article:‘‘Why Status Matters’’ | Canadian HR Reporter, 2011, 23 |
| 8 | Mid-term | |
| 9 | Title of article:‘‘How Hierarchy Can Hurt Strategy Execution’’ | Related resources |
| 10 | Title of article:‘‘Management in Real Life: Top Communicators’’ | Herring, 2008, 28 |
| 11 | Title of article:‘‘An Innovative Approach to Funding CSR Projects’’ | Harvard Business Review, 2011, 28 |
| 12 | Title of article:‘‘Be a Better Manager: Live Abroad’’ | Harvard Business Review, 2010, 24 |
| 13 | Title of article:‘‘Work Environment Guides Employees’ Behavior’’ | Canadian HR Reporter, 2011, 10 |
| 14 | Business English Idioms | Lecturer notes 35-45 |
| 15 | General evaluation | |
| 16 | Final exam |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|