| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | ISL2122 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İşletme Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Emel Esen |
| Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | This course helps students to acquire Vocational English terminology related to business administration. For this purpose, materials from articles, text books are examined and the related vocabulary is discussed. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Readings include the general area of business administration such as human resources, marketing, accounting, finance and accounting, management and production. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Throughout the course, students will be able to translate business texts English into Turkish.
- They will learn different meanings and pronunciations of business words.
- Business English idioms and vocabulary will be enhanced.
- Students will acquire Vocational English terminology related to business administration.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Introduction to Business | Mirze, 2002, 32-39. |
| 2 | Managers and Managerial Skills | Mirze, 2002, 41-45 |
| 3 | Environment of Business | Mirze, 2002, 53-56 |
| 4 | Article title: ‘‘Branding and hiring in a social world’’ | Canadian HR Reporter, 2010, 17-18 |
| 5 | Article title: ‘‘Dealing with loss and grief at work’’ | Canadian HR Reporter, 2010, 22-23 |
| 6 | Article title: ‘‘Making it interesting: Creative ways to communicate benefits | Canadian HR Reporter, 2012 |
| 7 | Article title:‘‘ Terminating a worker for poor performance’’ | Canadian HR Reporter, 2011 |
| 8 | I.Mid-term exam | |
| 9 | Article title:‘‘ Climate change hot topic for employers’’ | Canadian HR Reporter, 2011 |
| 10 | Article title:‘‘ CSR program helps boots engagement’’ | Canadian HR Reporter, 2011 |
| 11 | Article title:‘‘Performance reviews valued by employees: Poll’’ | Canadian HR Reporter, 2011 |
| 12 | Business Letters | Lecturer notes 25-35 |
| 13 | Business Letters | Lecturer notes 25-35 |
| 14 | Business English Idioms | Lecturer notes 35-45 |
| 15 | Business Ethics and Cases | Lecturer notes 45-50 |
| 16 | Final exam |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|