Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Stratejik Pazarlama YönetimiISL530737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİşletme Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Salih Durer
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDers pazarlama fonksiyonları hakkında temel kararlar, pazarlamanın artan önemi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Pazarlama süreçlerine stratejik yaklaşıma ilişkin temel bilgileri sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiPazarlamaya Giriş/ Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi/ Stratejik Pazarlama Araştırması/ Strateji ve Pazarlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Pazarlama Stratejileri: Yönetsel Bir Yaklaşım - Ömer Torlak , Remzi Altunışık - Beta Yayınevi
  • Strategic Marketing - Todd A. Mooradian, Kurt Matzler, Lawrance J. Ring
  • Güncel Pazarlama Konuları - Kenan Aydın - Beta Yayınevi
  • Lecture notes and presentations
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Etkili pazarlama ilkeleri, stratejileri ve çalışmaları hakkında bilgi sağlama.
  2. Pazarda rekabet stratejileri
  3. Müşteri ilişkieri yönetimi
  4. Güçlü marka yaratma yolları

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi, Pazar Odaklılık ve Stratejik DüşünmeTorlak & Altunışık (2012) 3-23
2Jenerik Pazarlama Stratejileri ve Rekabet Avantajlarının SürdürülebilirliğiTorlak & Altunışık (2012) 25-44
3Stratejik Pazarlama PlanlamasıTorlak & Altunışık (2012) 47-71
4İşletme AnaliziTorlak & Altunışık (2012) 73-100
5Sektör ve Rekabet AnaliziTorlak & Altunışık (2012) 103-133
6Müşteri AnaliziTorlak & Altunışık (2012) 137-162
7Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği AnaliziTorlak & Altunışık (2012) 165-193
8VizeDers kitapları ve ilgili sunumlar
9Rekabet ve Konumlandırma StratejileriTorlak & Altunışık (2012) 197-221
10Yeni Ürünler İçin Konumlandırma StratejileriTorlak & Altunışık (2012) 225-253
11Büyüme Dönemi İçin Pazarlama StratejileriTorlak & Altunışık (2012) 255-275
12Olgunluk Dönemi İçin Pazarlama StratejileriTorlak & Altunışık (2012) 277-301
13Düşüş Dönemi İçin Pazarlama StratejileriTorlak & Altunışık (2012) 303-315
14Kriz Dönemlerinde Pazarlama StratejileriTorlak & Altunışık (2012) 317-338
15Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması, Kontrolü ve DeğerlendirilmesiTorlak & Altunışık (2012) 339-408
16FinalDers kitapları ve ilgili sunumlar

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev150
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok