Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yönetim Alanında Yönlendirilmiş Okumalar | ISL6135 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Salih Durer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, her bir doktora öğrencisinin, uzmanlık alanına yönelik yönetim yazını konularında, akademik denetim ve yönlendirme çerçevesinde araştırma ve yazma yeteneklerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders, yönetim ve örgüt kuramında yönlendirilmiş akademik okuma parçalarının öğrencilere verilmesini içermektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler uzmanlık alanları ile ilgili birikim sağlayacaktır.
- Öğrenciler araştırma yeteneklerini geliştireceklerdir.
- Tez aşamasına yönelik teorik altyapı oluşturacaklardır.
- Örgüt teorilerini yorumlayabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt Teorisinin Gelişimi | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press, ss.3-24. |
2 | Davranışın Nedenlerini Anlamak | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press, ss.25-41. |
3 | Davranışın 5 Modeli | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press. ss.42-79. |
4 | Örgüt Bileşiminin Etkileri | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press, ss.81-99. |
5 | Sosyal Kontrol Mekanizması | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press, ss.100-134. |
6 | Güç ve Etki Geliştirme | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press. ss.136-155. |
7 | Örgütsel Performans | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press, ss.156-176. |
8 | Vize sınavı | |
9 | Örgüt Teorilerine Eleştirel Perspektif | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press. ss.177-187. |
10 | Örgüt Teorisinde Yeni Yönelimler | Pfeffer, Jeffrey (1997) New Directions for Organization Theory: Problems and Prospects, USA: Oxford University Press, ss.189-202. |
11 | Örgütsel Dinamikler | Arndt (2002) Organization. UK: Thomson, ss.419-470. |
12 | Proje sunumu ve tartışmalar | |
13 | Proje sunumu ve tartışmalar | |
14 | Proje sunumu ve tartışmalar | |
15 | Proje sunumu ve tartışmalar | |
16 | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | 14 | 5 | |
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 25 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|