Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'de Azınlıklar | SBU5116 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ABD Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Elçin Macar |
Dersi Veren(ler) | Kenan Aydın |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Son yıllarda daha fazla gündeme gelen bu konuda öğrencilere araştırma yapmaya yönlendirmek. Türkiye azınlıklarının tarih ve temel özelliklerini öğrenmenin yanı sıra azınlık politikaları konusunda farklı ülkelerdeki uygulamaları karşılaştırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ulus-devlet ve azınlık ilişkisi, azınlıklarla ilgili hukukî metinler, Türkiye’deki azınlıklar ve azınlık politikası. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, hak ve sorumluluklarının farkında olarak yurttaşlık formasyonu edinirler.
- Öğrenciler, azınlıklar konusunda uzmanlaşırlar
- Öğreciler, ulus-devlet azınlık ilişkisi üzerine temel bilgilerin öğrenir ve araştırma/karşılaştırma becerilerini geliştirirler
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Azınlık kavramı. hukukî ve sosyolojik azınlıklar | Oran, giriş +1. bölüm+2. bölüm |
2 | Azınlıklar hukukunun tarihî gelişimi | Öktem, s. 1-50 |
3 | Milletler Cemiyeti | Öktem, s. 69-86 |
4 | Lozan Antlaşması | Oran, 2. bölüm |
5 | Tek Parti döneminde Türkiye’de azınlıklar | Çağaptay, 2+3+4. bölüm |
6 | BM ve hukukî gelişmeler | Öktem, s. 131-235 |
7 | Varlık Vergisi ve 6/7 Eylül | Aktar, “Varlık Vergisi Nasıl Uygulandı?” Aktar, “Varlık Vergisi Sırasında Gayrimenkul Satışları ile Servet Transferi,” |
8 | Rumlar, Ermeniler, Yahudiler vd. | Çağaptay, 7+8. Bölüm |
9 | Ruhban Okulu ve Azınlık Vakıfları | http://www.tesev.org.tr/UD_OBJS/RuhbanOkuluTR_27_04_09.pdf;http://www.tesev.org.tr/UD_OBJS/PDF/DEMP/AH/TESEV-vakiflar-rapor.pdf |
10 | Türkiye’deki uygulama ve güncel sorunlar | Oran, 3. bölüm; Aktar, “Cumhuriyetin ilk yıllarında uygulanan ‘Türkleştirme’ politikaları,” |
11 | Sunuşlar | |
12 | Sunuşlar | |
13 | Sunuşlar | |
14 | Sunuşlar | |
15 | Sunuşlar | |
16 | Sunuşlar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 60 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 70 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|