| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye'de Azınlıklar | SBU5116 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ABD Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Elçin Macar |
| Dersi Veren(ler) | Kenan Aydın |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Son yıllarda daha fazla gündeme gelen bu konuda öğrencilere araştırma yapmaya yönlendirmek. Türkiye azınlıklarının tarih ve temel özelliklerini öğrenmenin yanı sıra azınlık politikaları konusunda farklı ülkelerdeki uygulamaları karşılaştırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ulus-devlet ve azınlık ilişkisi, azınlıklarla ilgili hukukî metinler, Türkiye’deki azınlıklar ve azınlık politikası. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, hak ve sorumluluklarının farkında olarak yurttaşlık formasyonu edinirler.
- Öğrenciler, azınlıklar konusunda uzmanlaşırlar
- Öğreciler, ulus-devlet azınlık ilişkisi üzerine temel bilgilerin öğrenir ve araştırma/karşılaştırma becerilerini geliştirirler
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Azınlık kavramı. hukukî ve sosyolojik azınlıklar | Oran, giriş +1. bölüm+2. bölüm |
| 2 | Azınlıklar hukukunun tarihî gelişimi | Öktem, s. 1-50 |
| 3 | Milletler Cemiyeti | Öktem, s. 69-86 |
| 4 | Lozan Antlaşması | Oran, 2. bölüm |
| 5 | Tek Parti döneminde Türkiye’de azınlıklar | Çağaptay, 2+3+4. bölüm |
| 6 | BM ve hukukî gelişmeler | Öktem, s. 131-235 |
| 7 | Varlık Vergisi ve 6/7 Eylül | Aktar, “Varlık Vergisi Nasıl Uygulandı?” Aktar, “Varlık Vergisi Sırasında Gayrimenkul Satışları ile Servet Transferi,” |
| 8 | Rumlar, Ermeniler, Yahudiler vd. | Çağaptay, 7+8. Bölüm |
| 9 | Ruhban Okulu ve Azınlık Vakıfları | http://www.tesev.org.tr/UD_OBJS/RuhbanOkuluTR_27_04_09.pdf;http://www.tesev.org.tr/UD_OBJS/PDF/DEMP/AH/TESEV-vakiflar-rapor.pdf |
| 10 | Türkiye’deki uygulama ve güncel sorunlar | Oran, 3. bölüm; Aktar, “Cumhuriyetin ilk yıllarında uygulanan ‘Türkleştirme’ politikaları,” |
| 11 | Sunuşlar | |
| 12 | Sunuşlar | |
| 13 | Sunuşlar | |
| 14 | Sunuşlar | |
| 15 | Sunuşlar | |
| 16 | Sunuşlar |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 60 |
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | ||
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 70 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|