Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Milliyetçilik ve Azınlıklar | SBU3912 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Elçin Macar |
Dersi Veren(ler) | Kenan Aydın |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türkiye’de ulus-devlet ve azınlıklar ilişkisi, azınlık politikası örnekleri ve konunun tarihsel gelişimini vermek. Bu alana hakim olan “biz” ve “öteki” yaklaşımının anlaşılmasını kolaylaştırmak. Konuyu kimlik ve yurttaşlık politikaları üzerinden tartışmak |
---|---|
Dersin İçeriği | İmparatorluktan ulus-devlete geçiş süreci, millet sistemi, azınlık kavramı, Milletler Cemiyeti, Lozan Antlaşması, azınlık mevzuatı, Türkiye’de azınlıklar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ulus-devletin azınlık politikasının doğasının, imparatorluklardan ulus-devletlere ve şimdi de küreselleşmeye geçiş sürecini kavrarlar.
- Öğrenciler, azınlıklar konusunda bilgi sahibi olurlar.
- Öğrenciler, tarihsel sorunları güncel sorunlarla karşılaştırır ve analiz ederler
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Millet’ten Azınlığa | Çağaptay, 1. Bölüm |
2 | Azınlık kavramı ve azınlıkların korunması | Oran, giriş +1. bölüm |
3 | Lozan Antlaşması ve azınlıklar | Oran, 2. bölüm |
4 | 1920’li yıllarda Türkiye’nin nüfus yapısı | Çağaptay, 2. Bölüm; Oran, 1. bölüm |
5 | Nüfus mübadelesi | Aktar, “Nüfusun Homojenleştirilmesinde ve Ekonominin Türkleştirilmesi Sürecinde Bir Aşama: Türk-Yunan Nüfus Mübadelesi,” |
6 | Ara sınav | |
7 | Türk kimliğinin oluşumu ve vatandaşlık | Çağaptay, 3. Bölüm+4. bölüm |
8 | İç göç, dış göç, iskân | Çağaptay, 5. Bölüm+6. bölüm |
9 | 1930’lu yıllarda Yahudiler | Çağaptay, 8. Bölüm Aktar “1934 Trakya Yahudi Olayları ve Türk Milliyetçiliği,” |
10 | Arasınav | |
11 | Varlık Vergisi | Aktar, “Varlık Vergisi Nasıl Uygulandı?” Aktar, “Varlık Vergisi Sırasında Gayrimenkul Satışları ile Servet Transferi,” |
12 | Türkiye’de Azınlık mevzuatı ve uygulama | Oran, 3. bölüm Aktar, “Cumhuriyetin ilk yıllarında uygulanan ‘Türkleştirme’ politikaları,” http://www.tesev.org.tr/UD_OBJS/PDF/DEMP/AH/TESEV-vakiflar-rapor.pdf |
13 | Rumlar, Ermeniler, Heybeliada Ruhban Okulu | Çağaptay, 7. Bölüm http://www.tesev.org.tr/UD_OBJS/RuhbanOkuluTR_27_04_09.pdf |
14 | Türkiye’de Azınlık mevzuatında değişim-I | Oran, 4. ve 5. bölüm |
15 | Türkiye’de Azınlık mevzuatında değişim-II | Oran, 4. ve 5. bölüm |
16 | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|