Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye'de Tarihyazımı | SBU6112 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ABD Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Kenan Aydın |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tarihyazımının dolayısıyla tarihin bir mücadele alanı olduğunu, içeriğini içinde bulunulan dönem ve ideolojilerin doldurduğunu göstermeye çalışmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Tarihin nasıl yazıldığı, tarihyazımında hakim anlayışlar, Türkiye’de tarihçiliğin tarihi, ders kitapları ve bunlara yönelik eleştiriler |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, tarihyazımındaki farklı ekolleri öğrenerek, tarihin neden öyle yazıldığının arkasındaki etkenleri, hakim ideolojileri keşfedebilir ve bunlara eleştiri getirebilirler.
- Öğrenciler siyaset bilimi ve tarih alanında uzmanlaşır.
- Öğrenciler tarihyazımı alanında proje yürütme kabiliyeti kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cumhuriyetin devraldığı tarihyazımı mirası | Etienne Copeaux, Türk Tarih Tezinden Türk-İslam Sentezine, (İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yay, 1998), |
2 | “Resmi tez”in oluşumu-I | Büşra Ersanlı Behar, İktidar ve Tarih, (İstanbul: Afa Yay., ikinci baskı-1996, |
3 | “Resmi tez”in oluşumu-II | Büşra Ersanlı Behar, İktidar ve Tarih, (İstanbul: Afa Yay., ikinci baskı-1996, |
4 | Atatürk dönemi | Bülent Tanör-Zafer Toprak-Halil Berktay, İnkılap Tarihi Dersleri Nasıl Okutulmalı?, (İstanbul: Üniversite Öğretim Üyeleri Derneği, 1997);Büşra Ersanlı Behar, İktidar ve Tarih, (İstanbul: Afa Yay., ikinci baskı-1996, |
5 | “Resmî Tarih” tartışmaları | Büşra Ersanlı Behar, İktidar ve Tarih, (İstanbul: Afa Yay., ikinci baskı-1996, |
6 | Tarih Dergileri ve Türk Tarih Kurumu | |
7 | Osmanlı Tarihçiliği | Oktay Özel, Dün Sancısı, (İstanbul: Tarih Vakfı, 2012) |
8 | 12 Eylül ve Türk-İslam Sentezi | Etienne Copeaux, Türk Tarih Tezinden Türk-İslam Sentezine, (İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yay, 1998), |
9 | Son otuz yılın değerlendirilmesi | Oktay Özel, Dün Sancısı, (İstanbul: Tarih Vakfı, 2012) |
10 | Ders kitapları | Etienne Copeaux, Türk Tarih Tezinden Türk-İslam Sentezine, (İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yay, 1998), |
11 | Tabu, öteki vs. | Bülent Tanör-Zafer Toprak-Halil Berktay, İnkılap Tarihi Dersleri Nasıl Okutulmalı?, (İstanbul: Üniversite Öğretim Üyeleri Derneği, 1997) |
12 | Yeni Yaklaşımlar | Georg G. Iggers, Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı, (İstanbul: Tarih Vakfı, 2000) |
13 | Sunuşlar | |
14 | Sunuşlar | |
15 | Sunuşlar | |
16 | Sunuşlar |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 60 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 80 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|