| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat ve Siyaset | SBU2572 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Kenan Aydın |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Sanatın toplum etkileşiminde, sanat yapıtının içeriğinin toplumsal yaşamın neresinde durduğunu,yapıt içeriğinde toplumsal olanın etkisininin nasıl olduğunu incelemek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Seçilen sanat yapıtında, biçim, içerik, dil unsurlarının toplumsal düzeni etkileme, etkilenme noktalarına bakmak. İçeriği, mekan-zaman çizgisinde toplumsal yaşama yakınlık,uzaklık bakışında ele almak. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler siyaset düşüncesinin dönemin sanat yapıtları üzerinden de incelenebileceğini uygulamalı olarak göreceklerdir.
- Öğrenciler sanat ve siyaset arasında çokkültürlülük ilişkisinin nasıl sağlandığını öğreneceklerdir.
- Öğrencilere farklı disiplinler arası bakış açısı kazandırmak
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ahmet Hamdi Tanpınar'ın yaşadığı döneme genel bakış | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 2 | 1950-1960 yıllarında doğu-batı tartışmalarında Tanpınar'ın rolu | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 3 | Tanpınar'da zaman algısı | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 4 | Abdullah Efendi'nin Rüyaları hikayesini çözümleme | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 5 | Abdullah Efendi'nin Rüyalarında zaman-mekan kurgusu | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 6 | Tanpınar hikayelerinde yeni-eski tahlili | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 7 | Geçmiş Zaman Elbiseleri hikayesini çözümleme | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 8 | Erzurumlu Tahsin hikayesinde zaman- mekan | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 9 | Yıliçi Sınavı | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 10 | Evin Sahibi hikayesinde Yeni Türkiye Cumhuriyeti izleri | Ahmet hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 11 | Bir Yol Hikayesi'nde normal benlik, iç benlik arasındaki ilişki | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 12 | Tanpınar da anlatıcı, yazar ilişkisi | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 13 | Hikayeleri rüya, gerçek olarak okuma | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 14 | Tanpınar'ın anlatısında yaşadığı coğrafyanın izleri | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 15 | Tanpınar ın yazısında metafor kullanımı | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
| 16 | Hikayeleri genel olarak değerlendirme | Ahmet Hamdi Tanpınar ilgili bölüm |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 15 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|