Mimari Restorasyon Ön Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Teknik Programlar Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Rabia Özakın | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Ön Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Ön Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Mimari Restorasyon Ön Lisans Programı alanında Ön Lisans Derecesi (Teknik Programlar) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, Yükseköğretim Kurulu ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından belirlenen koşullar çerçevesinde öğrenci alınır. Kayıt yaptıracak öğrencilerin bir başka örgün yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamaları şarttır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Önlisans derecesi ile Tekniker ünvanı kazanılmaktadır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Mimari Restorasyon Programı; koruma ve onarım alanında başta TBMM Milli Saraylar olmak üzere ülke genelinde teknik eleman ihtiyacını karşılamak ve mimari restorasyon konusunda uzmanlaşmış nitelikli ara eleman yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. İki yıllık eğitim süresince, öğrencilere koruma ve onarım çalışmaları yapabilecek teknik bilgilerin yanı sıra uygulama becerisi de kazandırılarak, geleneksel metot ve teknikleri bilen, uygulama alanında yetkin, koruma ve mesleki etik bilincine sahip, gerek büro gerekse şantiye, laboratuar ve restorasyon atölyelerinde görev alarak gerekli koruma ve onarım çalışmalarını yapabilecek, yerel değerleri göz ardı etmeden küresel görüş sahibi olan nitelikli ara elemanlar/restoratörler yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Programda; teorik eğitimin yanı sıra proje, araştırma, uygulama, arazi, atölye ve laboratuar çalışmaları yapılmaktadır. İkinci yarıyılda "Kagir", "Ahşap" ve "İç Mekan" olmak üzere üç alan dalından birini seçen öğrenciler, seçtikleri alana uygun teorik ve uygulamalı eğitim almakta ve seçtikleri alanda uzmanlaşmaktadırlar. Eğitimin birinci yılı yoğun olarak sürdürülen teorik ağırlıklı restorasyon ve kültür eğitimi sonrası öğrenciler ikinci yılda Milli Saraylar Başkanlığı’nın deneyimli restoratörleri, uzmanları ve ustaları denetiminde Dolmabahçe ve Yıldız’da bulunan restorasyon atölyelerinde uygulamalı eğitim yaparak deneyim kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mimari Restorasyon Programı mezunları; mimar, restoratör mimar, konservatör ve ustalar arasında ara teknik eleman olarak görev yapmakta, başta Milli Saraylar olmak üzere restorasyon konularında faaliyet gösteren çeşitli kamu kurum ve kuruluşların (Kültür Bakanlığı Restorasyon ve Konservasyon Merkez Laboratuarı, Kültür Bakanlığı Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Belediyelerin İmar, Tarihi Çevre Koruma, Kentsel Tasarım, Çevre Koruma, Koruma Uygulama ve Denetim Müdürlükleri, İl Özel İdare vb.) yanı sıra koruma ve onarım alanlarında hizmet veren özel sektöre ait kuruluşların atölye, şantiye, laboratuar ve bürolarında, Kültür Bakanlığına bağlı müzelerde veya özel müzelerde ve arkeolojik kazı ekiplerinde tekniker/restoratör olarak çalışabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | ÖSYM tarafından düzenlenmekte olan Dikey Geçiş sınavından öngörülen puanı alanlar fakültelerin Elektrik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Elektrik- Elektronik Mühendisliği gibi bölümlerine geçiş yapabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma |
Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programın ders, uygulama, staj gibi tüm gereklerini “Yıldız Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” hükümlerine göre başarıyla tamamlamak ve Genel Ağırlıklı Not Ortalamasının (GANO) en az 2,00 olması ve en az 120 AKTS kredisini tamamlaması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Yaşam boyu öğrenmenin ve araştırmanın önemini kavrayarak, mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme,bilgi sahibi olabilme, kendini sürekli yenileme bilincini kazanma ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak,
- Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak büro, atölye, şantiye, arkeolojik kazılarda sorunları ele alabilme, belirleyebilme, farklı etkenleri ayırt etme,bilgi toplama, birleştirme, yorumlama, çözüm önerileri geliştirebilme, üretim ve onarım yapabilme becerisi,
- Büro, atölye, şantiye ve arkeolojik kazı çalışmalarında bireysel olarak veya ekip içinde uyumlu ve düzenli çalışabilme ve disiplinlerarası işbirliği kurabilme becerisi,
- Eleştirel düşünce becerisinin kazandırılması ve başkalarının düşünce ürünlerine saygının geliştirilmesi, araştırma yapılırken ve yazılı ürünler verilirken kaynak göstermenin öneminin kavratılması ve mesleki alanlarda seçilen bir konu üzerinde sunu yapabilme becerisi,
- Temel düzeyde bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilme becerisini kazanmak,
- Geleneksel yöntemlerin yanı sıra alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan çağdaş teknikleri bilmek, araç, gereç, makine ve bilişim teknolojilerini etkin kullanabilmek,
- Teknik resim, bilgisayar destekli çizim ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili her türlü çizimi ve projeleri yapabilme becerisini kazanmak,
- Geleneksel yapıların ve yapı elemanlarının rölövelerini çıkarabilmek, analizlerini yapabilmek, mevcut durumunu saptayarak restorasyon ve restitüsyon projelerini çizebilmek,
- Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarının envanterini çıkarmada ve rölövelerinde fotoğraftan yararlanma yöntemlerini bilme ve uygulama becerisini kazanmak,
- Mesleği ile ilgili yönetmelikler, teknik şartnameler, metraj, keşif, hakediş konularında yeterli teorik ve pratik bilgi düzeyinde olabilmek,
- Geleneksel yapı türlerinin ve yapı elemanlarının işlev, malzeme, gereç ve biçim, cephe, iç mekan özelliklerini, yapım sistemlerini/yapı teknolojilerini bilmek ve onarımlarını yapabilmek,
- Geleneksel yapılardaki bezeme ve desen tekniklerini, malzeme, gereç ve biçim özelliklerini, geleneksel yapım tekniklerini bilmek ve onarımlarını yapabilmek,
- Geleneksel yapılardaki bozulma nedenlerini ve koruma yöntemlerini bilmek,
- Restorasyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri, ulusal ve uluslararası koruma kuramlarını bilmek ve mesleki etik bilinci içinde uygulamak,
- Uygarlık, sanat ve mimarlık tarihini bilmek, bu bilgileri uygulamalarda doğru olarak kullanmak ve yorumlayabilmek,
- Kültür varlıklarında kullanılan malzemelerin özelliklerini, uygulanışını, bozulma nedenlerini, koruma yöntemlerini, onarımında kullanılan kimyasal maddelerin yapısını, özelliğini ve kullanımını bilmek,
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
RES1011 | Bilgisayar 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
RES1021 | Geleneksel Yapılarda Bezeme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
RES1031 | Geleneksel Yapı Elemanları 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
RES1041 | Koruma Kavramları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
RES1051 | Teknik Resim | 2 | 4 | 0 | 4 | 5 | |
RES1061 | Uygarlık ve Sanat Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MDB1071 | Yabancı Dil I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TDB1031 | Türkçe I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
MİR 001 | Seçmeli 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
MİR 002 | Seçmeli 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
RES1002 | Mesleki Staj 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
RES1012 | Bilgisayar 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
RES1022 | Fotoğrafla Belgeleme | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
RES1032 | Geleneksel Yapılarda Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
RES1062 | Mimarlık Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
RES1072 | Rölöve | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
MDB1072 | Yabancı Dil II | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
TDB1032 | Türkçe II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MİR 003 | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MİR 004 | Seçmeli 4 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
MİR 005 | Seçmeli 5 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
RES2011 | Konservasyon 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
RES2021 | Restorasyon Kimyası 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
RES2031 | Geleneksel Yapıda Metal Malzeme | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
RES2041 | Keşif ve Metraj | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
RES2071 | Mimarlık Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
RES2061 | Restorasyon Projesi 1 | 2 | 4 | 0 | 4 | 8 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MİR 006 | Seçmeli 6 | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 | |
MİR 007 | Seçmeli 7 | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 | |
MİR 008 | Seçmeli 8 | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 | |
RES2002 | Mesleki Staj 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
RES2042 | Restorasyon Projesi 2 | 4 | 4 | 0 | 6 | 9 | |
RES2012 | Konservasyon 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
RES2022 | Restorasyon Kimyası 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RES1102 | Geleneksel Yapılar ve İç Mekan Çözümlemesi (İç Mekan) | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
RES1122 | Geleneksel Yapılar ve Cephe Çözümlemesi (Kagir+Ahşap) | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RES1112 | Geleneksel Desen Teknikleri (İç Mekan) | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
RES1132 | Geleneksel Yapı Elemanları 2 (Kagir+Ahşap) | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 3* Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RES2101 | Ahşap Malzeme ve Yapı Teknolojisi (Ahşap) | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
RES2131 | Kagir Malzeme ve Yapı Teknolojisi (Kagir) | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
RES2161 | Geleneksel Yapılarda Duvar, Döşeme, Tavan Biçimlenmesi (İç Mekan) | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
RES2171 | Geleneksel Yapılarda Kapı ve Pencereler (İç Mekan) | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 4 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RES2111 | Ahşap Yapıda Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri (Ahşap) | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
RES2141 | Kagir Yapıda Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri (Kagir) | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
RES2181 | Duvar Yüzeyleri, Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri (İç Mekan) | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 5 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RES2201 | Ahşap Bezeme Teknikleri (Ahşap) | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
RES2211 | Kagir Bezeme Teknikleri (Kagir) | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
RES2221 | Kapı ve Pencereler, Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri (İç Mekan) | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
Seçmeli 6-7-8** Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
RES2102 | Ahşap Atölyesi (Ahşap) | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 | |
RES2142 | Taş Atölyesi (Kagir) | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 | |
RES2162 | Mobilya Atölyesi (İç Mekan) | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 | |
RES2122 | Metal Atölyesi (Kagir+Ahşap+İç Mekan) | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 | |
RES2132 | Kalemkar Atölyesi (Ahşap+İç Mekan) | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 | |
RES2112 | Boya Atölyesi (Kagir) | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 | |
RES2172 | Kumaş Atölyesi (İç Mekan) | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 |
Diğer Notlar
*İç Mekan Grubu Öğrencileri "Seçmeli 3 Dersleri" grubundaki iki dersten birini seçmelidirler.
**İç Mekan Grubu Öğrencileri "Seçmeli 6-7-8 Dersleri" grubundaki dört dersten üçünü seçmelidirler.
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
RES1011 | Bilgisayar 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
RES1021 | Geleneksel Yapılarda Bezeme | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 |
RES1031 | Geleneksel Yapı Elemanları 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
RES1041 | Koruma Kavramları | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 |
RES1051 | Teknik Resim | - | - | - | - | - | 3 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
RES1061 | Uygarlık ve Sanat Tarihi | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 |
MDB1071 | Yabancı Dil I | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 3 |
TDB1031 | Türkçe I | 5 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
RES1012 | Bilgisayar 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
RES1022 | Fotoğrafla Belgeleme | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
RES1032 | Geleneksel Yapılarda Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri | 3 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 5 |
RES1062 | Mimarlık Tarihi 1 | 3 | 5 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 1 | - | 5 | - |
RES1072 | Rölöve | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 |
RES1002 | Mesleki Staj 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
MDB1072 | Yabancı Dil II | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 3 |
TDB1032 | Türkçe II | 5 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
RES2011 | Konservasyon 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 |
RES2021 | Restorasyon Kimyası 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |
RES2031 | Geleneksel Yapıda Metal Malzeme | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | - | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 |
RES2041 | Keşif ve Metraj | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 |
RES2071 | Mimarlık Tarihi 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | - | - | - | - | - | - | 1 | 2 | 1 | - | 5 | - |
RES2061 | Restorasyon Projesi 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
RES2012 | Konservasyon 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 |
RES2022 | Restorasyon Kimyası 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 |
RES2042 | Restorasyon Projesi 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
RES2002 | Mesleki Staj 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
RES1102 | Geleneksel Yapılar ve İç Mekan Çözümlemesi (İç Mekan) | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 |
RES1122 | Geleneksel Yapılar ve Cephe Çözümlemesi (Kagir+Ahşap) | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 5 | 3 | 1 | 4 |
RES1112 | Geleneksel Desen Teknikleri (İç Mekan) | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 1 |
RES1132 | Geleneksel Yapı Elemanları 2 (Kagir+Ahşap) | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 |
RES2101 | Ahşap Malzeme ve Yapı Teknolojisi (Ahşap) | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 |
RES2131 | Kagir Malzeme ve Yapı Teknolojisi (Kagir) | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 4 | 1 | 4 |
RES2161 | Geleneksel Yapılarda Duvar, Döşeme, Tavan Biçimlenmesi (İç Mekan) | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 |
RES2171 | Geleneksel Yapılarda Kapı ve Pencereler (İç Mekan) | 2 | 5 | - | - | - | - | - | 4 | - | - | 4 | 5 | 3 | - | - | 5 |
RES2111 | Ahşap Yapıda Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri (Ahşap) | 1 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 |
RES2141 | Kagir Yapıda Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri (Kagir) | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 |
RES2181 | Duvar Yüzeyleri, Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri (İç Mekan) | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 4 |
RES2201 | Ahşap Bezeme Teknikleri (Ahşap) | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 |
RES2211 | Kagir Bezeme Teknikleri (Kagir) | 3 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 |
RES2221 | Kapı ve Pencereler, Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri (İç Mekan) | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 4 |
RES2102 | Ahşap Atölyesi (Ahşap) | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 3 |
RES2142 | Taş Atölyesi (Kagir) | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 |
RES2162 | Mobilya Atölyesi (İç Mekan) | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 4 |
RES2122 | Metal Atölyesi (Kagir+Ahşap+İç Mekan) | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 5 |
RES2132 | Kalemkar Atölyesi (Ahşap+İç Mekan) | - | 4 | 5 | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 3 | 5 | 4 | 4 | - | 5 |
RES2112 | Boya Atölyesi (Kagir) | - | 4 | 5 | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 3 | 5 | 4 | 4 | - | 5 |
RES2172 | Kumaş Atölyesi (İç Mekan) | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | |||||
PÇ-2 | X | X | X | |||||
PÇ-3 | X | X | X | |||||
PÇ-4 | X | X | X | X | ||||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | X | X | ||||
PÇ-8 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-9 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-10 | X | X | ||||||
PÇ-11 | X | X | X | X | ||||
PÇ-12 | X | X | X | X | ||||
PÇ-13 | X | X | ||||||
PÇ-14 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-15 | X | X | X | X | ||||
PÇ-16 | X | X | X | X |