Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Restorasyon Projesi 1 | RES2061 | 4 | 8 | 2 | 4 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimari Restorasyon Ön Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Teknik Programlar Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Burcu Yağan |
Dersi Veren(ler) | Rabia Özakın |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tarihi çevreyi oluşturan, restorasyona esas olabilecek ahşap ya da kagir bir yapı bölümünün ya da elemanının rölövesinin çıkarılmasından sonra, yapı bölümünde ya da yapı elemanında bozulmaya sebep olan nedenlerin saptanmasını, uygulanacak restorasyon yöntemlerinin araştırılmasını, restorasyon ve gerekirse restitüsyon projelerinin nasıl hazırlanacağının öğretilmesini amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Restorasyona Esas Olabilecek Küçük Boyutlu Ahşap ya da kagir Bir Yapı veya Ahşap ya da Kagir Bir Yapı Bölümünün- Elemanlarının Rölövesinin Çıkartılması / Bozulmalar ve Bozulma Nedenlerinin Saptanması / Restitüsyonu / Restorasyon Yöntemlerinin Araştırılması / Restorasyon Projesinin Hazırlanması / Alınacak Koruma - İyileştirme Önlemlerinin Belirlenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Geleneksel bir yapının tarihi süreç içinde geçirdiği evreler ve değişiklikler ile tahribatları ve malzeme özelliklerini tanımlayabilir,
- Geleneksel bir yapıdaki bozulmaları ve bozulma nedenlerini saptayabilir.
- Geleneksel bir yapı bölümü ya da yapı elemanıyla ilgili restitüsyon ve restorasyon projelerini hazırlayabilir,
- Geleneksel yapıyla ilgili tespit ettiği bozulmalara karşı uygulayacağı restorasyon yöntemlerini belirleyebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı, Basarı koşullarının açıklanması, Seçilen konuların açıklanması, Grupların belirlenmesi. | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
2 | Proje konularının belirlenmesi | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
3 | Seçilen konunun krokisinin hazırlanması ve ölçülerinin alınması | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
4 | Rölöve (Planlar,Kesitler, Görünüşler, Detaylar, Estampaj Alınması ve Profillerin Çıkarılması) | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
5 | Rölöve (Planlar,Kesitler, Görünüşler, Detaylar, Estampaj Alınması ve Profillerin Çıkarılması) | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
6 | Rölöve (Planlar,Kesitler, Görünüşler, Detaylar, Estampaj Alınması ve Profillerin Çıkarılması) | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
7 | Rölöve (Planlar,Kesitler, Görünüşler, Detaylar, Estampaj Alınması ve Profillerin Çıkarılması) | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
8 | Rölöve (Planlar,Kesitler, Görünüşler, Detaylar, Estampaj Alınması ve Profillerin Çıkarılması) | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
9 | 1. Ara Teslim | NA |
10 | Seçilen konunun geçirdiği degisikliklerin ve malzeme özelliklerinin tespit edilmesi, restorasyona temel oluşturabilecek tüm bozulmaların ve bozulma nedenlerinin saptanması | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
11 | Seçilen konuda uygulanacak restorasyon yöntemlerinin belirlenmesi, gerekli görülürse restitusyon projesinin hazırlanması | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
12 | Restorasyon Projesinin Hazırlanması | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
13 | Restorasyon Projesinin Hazırlanması | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
14 | 2. Ara Teslim | NA |
15 | Restorasyon Projesinin Hazırlanması | İlgili Kaynaklar, Araştırma ve Gözlemler |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 6 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|