Atatürk İlk. ve İnk. Tar. ABD Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Doktora Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Doktora seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Atatürk İlk. ve İnk. Tar. ABD Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora Programı alanında Doktora Derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans ve/veya yüksek lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-b) de belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programında öğrenim gören öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180 -240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora programında Modern Türkiye Tarihi’nin siyasal, sosyal, ekonomik ve kültürel alanlarına yönelik hazırlanan doktora tezleri bu alanlarda uzman kişilerin yetiştirilmesi sağlanmaktadır. Ders programında öğrencilerin uzmanlaşmak istedikleri alanlarda gelişmelerini artırmaları için farklı disiplinlerden dersler almaları sağlanmaktadır. Bu doğrultuda üniversitelerin tarih, siyaset bilimi, iktisat, edebiyat, sosyoloji gibi bölümleri ile işbirliğine gidilmektedir. Öğrencilerin gerek ders aşamasında gerekse tez yazım aşamasında bilgi birikimlerini artırması, eleştirel ve analitik düşünme yeteneğini kazanması sağlanmaktadır. Bu süreçte kazanılan bilgi ve deneyimi kendi uzmanlık alanlarına taşımalarına, çalışmalarını farklı disiplinlerin katkılarına açık bir şekilde yürütebilmelerine imkan yaratılmaktadır. Programda öğrencilerin Türkiye tarihini ve güncel meseleleri, sahip oldukları birikim çerçevesinde değerlendirebilmeleri, bilimsel araştırma bilgisine ve deneyimine sahip, mesleki formasyon kazanmış kişiler olarak düşüncelerini etkin biçimde aktarabilen ve akademik etik kuralları dikkate alarak yazıyla ifade edebilen kişiler olarak yetiştirilmeleri hedeflenmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Doktora programı mezunları, üniversitelerin Tarih, Siyaset Bilimi, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitülerinde öğretim görevlisi, Atatürk İlkeleri ve Inkılap Tarihi okutmanı olarak iş bulabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, uzmanlık alanlarına bağlı olarak doktora sonrası programlara başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, eskiz, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az BB (3.00) olması gerekir. (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 3.00 olması gerekir (7) Bir dersten CB, CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 24 yerel kredilik 8 ders ve bir tez almaları, tüm derslerden en az BB derecesi ile başarılı olmaları, 180-240 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 3.00/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Mezunlar, Atatürk İlkeleri ve Modern Türkiye Tarihi alanında mesleki formasyona sahip uzmanlar haline gelirler
- Modern Türkiye tarihi alanında araştırmalar yürütmek için gerekli yöntemler hakkında bilgi ve uygulama birikimine sahip olurlar
- Türkiye tarihinin siyasi, ekonomik, toplumsal ve kültürel boyutlarını araştırabilir ve analiz edebilirler
- Bilimsel araştırmalar yapabilirler ve elde edilen sonuçları analiz edebilir ve yorumlayabilirler
- Bilimsel araştırmalarıyla ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayımlayabilirler
- Hem yazılı hem de sözlü olarak İngilizce iletişim kurabilirler
- Altyapısal bilgi birikiminin yanı sıra eleştirel ve analitik düşünme becerisi kazanırlar
- Karar verme becerileri kazanırlar
- Hayat boyu öğrenmeye yatkın olurlar
- Sosyal bilimlerde araştırma etiği kazanırlar
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA6111 | Osmanlıdan Cumhuriyete Fikir Hareketleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA6105 | Tarih Yazımcılığı: Kuram ve Yöntemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA6110 | Türkiye'de Siyasal Partiler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC 005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA6000 | Doktora Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA6100 | Türkiye’de Modernleşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5100 | Osmanlı Türkçesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5101 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5102 | Osmanlıca Belge Türleri ve Okumaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5103 | Tanzimattan Cumhuriyete Hukukta Modernleşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5107 | Türkiye’de Kimlik Politikaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5108 | Türkiye'de Kadın ve Toplumsal Cinsiyet | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5109 | Sözlü Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA6101 | Osmanlı İmparatorluğu Ekonomisi ve Maliyesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA6102 | Seminer/Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5105 | Türkiye’de Kültür ve Siyaset | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA5122 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Siyasal Partiler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA6103 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Toplumsal Yapı ve Değişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA6104 | Modernlik ve Tarih Üzerine Okumalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA6108 | Atatürkçü Düşünce Sistemi'nin Kritiği-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ATA6109 | Atatürkçü Düşünce Sistemi'nin Kritiği-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
ATA6105 | Tarih Yazımcılığı: Kuram ve Yöntemler | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
ATA6103 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Toplumsal Yapı ve Değişim | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA6104 | Modernlik ve Tarih Üzerine Okumalar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5100 | Osmanlı Türkçesi | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ATA5101 | Osmanlı Türkçesine Giriş | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5102 | Osmanlıca Belge Türleri ve Okumaları | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5103 | Tanzimattan Cumhuriyete Hukukta Modernleşme | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ATA5107 | Türkiye’de Kimlik Politikaları | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5108 | Türkiye'de Kadın ve Toplumsal Cinsiyet | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5109 | Sözlü Tarih | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA6101 | Osmanlı İmparatorluğu Ekonomisi ve Maliyesi | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA6102 | Seminer/Araştırma Yöntemleri | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA6100 | Türkiye’de Modernleşme | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ATA5105 | Türkiye’de Kültür ve Siyaset | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA5122 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Siyasal Partiler | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ATA6000 | Doktora Tezi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-5 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-6 | X | X | X | X | ||||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-8 | X | X | X | |||||
PÇ-9 | X | X | X | |||||
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X |