Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Atık Yönetim Teknolojileri | CEV5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Çevre Mühendisliği ABD Çevre Mühendisliği Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Çevre Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gürdal KANAT |
Dersi Veren(ler) | Güleda ENGİN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, temel eğitimini almış Çevre mühendislerine atık yönetiminin en önemli noktalarındaki detaylarını vermektir. Derste, Ülkemiz şartlarında uygulanacak en uygun arıtım yöntemlerinin neler olabileceği ve bu uygulamaların başarılı olabilmesi için gerekli hususlar açıklanacaktır. Öğrencilerin, bu dersi aldıktan sonra, yerel şartlara göre en uygun arıtım ve atık yönetim metodunu belirlemeleri ve işletme şartlarında dikkat edilecek yöntemleri bilmesi gibi konularda temel bir kavrayış ve bilgi birikimine sahip olmaları beklenmektedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yüksek Performanslı-Düşük Maliyetli Arıtım Sistemleri/ Enerji Elde Edilmesinde Biyoenerji Teknolojileri/ Su Kaynaklarının Yönetimindeki Gelişmeler/ Küçük Yerleşim Bölgeleri İçin En Uygun Arıtım Yöntemi Seçimi/ Sezonluk Çalışan Arıtma Tesislerinin İşletilmesi/ Arıtma Tesislerinin Geliştirilmesi (Upgrade) Için Yöntemler ve Bazı Uygulama Örnekleri/ Yüksek Konsantrasyonlu Atıksuların Anaerobik Arıtımı/ Atıksuların Yeniden Kullanım Metodları ve Uygulama Örnekleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yerel şartlara göre en uygun atık yönetim sistemi seçme becerisi kazanılması.
- Atık yönetiminde işletme şartlarının iyileştirilmesi ile ilgili bilgiler edinilmesi.
- Oluşan atıkların tekrar kullanımıyla ilgili uygulamalar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yüksek Performanslı-Düşük Maliyetli Arıtım Sistemleri | İlgili Kaynak |
2 | Biyoenerji Teknolojileri | Ders Sunum-1 |
3 | Enerji Elde Edilmesinde Biyoenerji Teknolojileri | Ders Sunum-2 |
4 | Su Kaynaklarının Yönetimindeki Gelişmeler | Ders Sunum-3 |
5 | Su Kaynaklarının Yönetimindeki Gelişmeler | Ders Sunum-4 |
6 | Küçük Yerleşim Bölgeleri İçin En Uygun Arıtım Yöntemi Seçimi | Ders Sunum-5 |
7 | Sezonluk Çalışan Arıtma Tesislerinin İşletilmesi | Ders Sunum-6 |
8 | Ara sınav | İlgili Kaynak |
9 | Arıtma Tesislerinin Geliştirilmesi (Upgrade) Için Yöntemler ve Uygulama Örnekleri | Ders Sunum-7 |
10 | Yüksek Konsantrasyonlu Atıksuların Anaerobik Arıtımı | Ders Sunum-8 |
11 | Atıksuların Yeniden Kullanım Metodları | Ders Sunum-9 |
12 | Atıksuların Yeniden Kullanım Metodları ve Uygulama Örnekleri | Ders Sunum-10 |
13 | Ödevler, tartışma ve sunumlar | Ders Sunum-11 |
14 | Ödevler, tartışma ve sunumlar | Ders Sunum-12 |
15 | Ödevler, tartışma ve sunumlar | Ders Sunum-13 |
16 | Final Sınavı | İlgili Kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | 2 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 2 | 12 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|