| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Fransız Yazın ve Uygarlığı II | MTF2121 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Z. Emine Bogenç Demirel |
| Asistan(lar)ı | Pınar Güzelyürek Çelik |
| Dersin Amacı | Öğrencilere çeviribilim alanının temelini oluşturan ekinsel / yazınsal / tarihsel altyapı bilgilerini verme |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Orta çağ sonuna kadar tarihsel, toplumsal, ekinsel ve yazınsal oluşumlar ve bunların Fransız yazınına ve uygarlığına etkileri / orta çağ Fransız yazını |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci altyapı bilgilerine ulaşma ve bu yolla çeviri ve çeviribilim alanında doğru değerlendirme becerisi edinir
- Öğrenci 17.yüzyılın sosyo kültürel yapısı hakkında bilgi edinir.
- Öğrenci yazın ve sosyal dinamikler arasında bağıntı kurar.
- Öğrenci 17.yüzyılda ortaya çıkan fikir akımlarının gelişim ve sanatsal etkilerini inceler.
- Öğrenci 17. yüzyılda yazılan eserler aracılığı ile toplumsal evrim ve gelişimi algılar.
- Öğrenci modern uygar toplumun oluşumunda 17. yüzyılın kültürel ve fikirsel katkısını kavrar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Orta çağa genel bakış / Orta çağda Avrupa ve Fransa / Baskın güç : Hıristiyanlık. | Kaynak metin |
| 2 | Skolastik felsefe (Aristoteles etkisi)/ Öğretim kurumları ve öğretim yöntemleri / Syllogisme. | Kaynak kitap |
| 3 | Toplumsal, siyasal, ekonomik, ekinsel dinsel yapılarda değişimler / Derebeylikten merkeziyetçi yönetime, krallığa doğru / Dinde reform : Protestanlık | Kaynak kitap |
| 4 | Tiyatro : “drames liturgiques” / “drames semi-liturgique” / “Miracle” / “Mystère” / Halk tiyatrosu : “Sotie”, “Moralité”, “farce” | Kaynak kitap |
| 5 | Rabelais ve anlatım teknikleri | Kaynak kitap |
| 6 | Rabelais’nin dönemine yönelttiği eleştiriler ve eğitim üzerine görüşleri | Kaynak kitap |
| 7 | Montaigne ve yapıtı / Kuşkuculuk | Kaynak kitap |
| 8 | Vize | |
| 9 | Avrupa’da din savaşları / Nedenler, gelişmeler, sonuçlar... | Kaynak kitap |
| 10 | Dönemin büyük çevirmenleri : Etienne Dolet, William Tyndale, Jacques Amyot... | Kaynak kitap |
| 11 | La Pléiade okulu ve yedi ozanı : Ronsard, Du Bellay... | Kaynak kitap |
| 12 | La Pleiade okulunun manifestosu : Défense et Illustration de la langue française (Du Bellay) | Kaynak kitap |
| 13 | Tragedyanın fransız yazınına girişi. | Kaynak kitap |
| 14 | Shakespeare ve tiyatrosu. Avrupa ve fransız tiyatrosuna etkisi | Kaynak kitap |
| 15 | Genel değerlendirme. | Kaynak kitap |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 50 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 10 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|