| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Fransız Yazın ve Uygarlığı III | MTF2122 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Z. Emine Bogenç Demirel |
| Asistan(lar)ı | Hande Ersöz Demirdağ |
| Dersin Amacı | 18. Yüzyıl Fransasının ekini ve yazını üzerine nitelikli görüş edindirme. 18. yüzyıl Fransası ile Osmanlı İmparatorluğu’nu karşılaştırma. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 18. Yüzyıl Fransız Yazını ve Uygarlığı; Aydınlanma Çağı. Bu çağa ilişkin ayrıntılı incelemeler ve metin çözümlemeleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci yazılı ve sözlü çeviri etkinliklerinde karşılaşılabilecek ekinsel ve yazınsal güçlükleri aşma becerisi kazanır.
- Öğrenci 18 Yüzyıl Fransasının toplumsal, siyasal, ekinsel olaylarını kavrar.
- Öğrenci aydınlanma Çağı – Filozoflar Yüzyılını tanır.
- Öğrenci 18. Yüzyıl Fransız Şiirini tanır.
- Öğrenci Fransız Devrimi’nin özelliklerini bilir.
- Öğrenci Devrimci Fransız Yazınını (Danton, Robespierre) tanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 18. yüzyıl Fransasına ve Osmanlı İmparatorluğu’na karşılaştırmalı genel bakış. | Kaynak kitap |
| 2 | 17. yüzyıl Klasizminin bu çağa etkileri; “Eskiler-Yeniler Tartışması” | Kaynak kitap |
| 3 | 18 Yüzyıl Fransasının toplumsal, siyasal, ekinsel olayları. Burjuvazinin gitgide artan toplumsal gücü. | Kaynak kitap |
| 4 | Aydınlanma Çağı – Filozoflar Yüzyılı | Kaynak kitap |
| 5 | Montesquieu: Toplumbilimsel yaklaşımlar | Kaynak kitap |
| 6 | Voltaire’in siyasal ve yazınsal katkıları. | Kaynak kitap |
| 7 | Diderot / “Ansiklopedi” girişimi. | Kaynak kitap |
| 8 | Vize | |
| 9 | Preromantizmin başlaması ve özellikleri | Kaynak kitap |
| 10 | Jean-Jacques Rousseau | Kaynak kitap |
| 11 | Bernardin de Saint-Pierre | Kaynak kitap |
| 12 | Beaumarchais | Kaynak kitap |
| 13 | 18. Yüzyıl Fransız Şiiri ve André Chenier. | Kaynak kitap |
| 14 | Fransız Devrimi’nin özellikleri | Kaynak kitap |
| 15 | Devrimci Fransız Yazını (Danton, Robespierre) | Kaynak kitap |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 50 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 10 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|