Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fransız Yazın ve Uygarlığı III | MTF2122 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Z. Emine Bogenç Demirel |
Asistan(lar)ı | Hande Ersöz Demirdağ |
Dersin Amacı | 18. Yüzyıl Fransasının ekini ve yazını üzerine nitelikli görüş edindirme. 18. yüzyıl Fransası ile Osmanlı İmparatorluğu’nu karşılaştırma. |
---|---|
Dersin İçeriği | 18. Yüzyıl Fransız Yazını ve Uygarlığı; Aydınlanma Çağı. Bu çağa ilişkin ayrıntılı incelemeler ve metin çözümlemeleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci yazılı ve sözlü çeviri etkinliklerinde karşılaşılabilecek ekinsel ve yazınsal güçlükleri aşma becerisi kazanır.
- Öğrenci 18 Yüzyıl Fransasının toplumsal, siyasal, ekinsel olaylarını kavrar.
- Öğrenci aydınlanma Çağı – Filozoflar Yüzyılını tanır.
- Öğrenci 18. Yüzyıl Fransız Şiirini tanır.
- Öğrenci Fransız Devrimi’nin özelliklerini bilir.
- Öğrenci Devrimci Fransız Yazınını (Danton, Robespierre) tanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 18. yüzyıl Fransasına ve Osmanlı İmparatorluğu’na karşılaştırmalı genel bakış. | Kaynak kitap |
2 | 17. yüzyıl Klasizminin bu çağa etkileri; “Eskiler-Yeniler Tartışması” | Kaynak kitap |
3 | 18 Yüzyıl Fransasının toplumsal, siyasal, ekinsel olayları. Burjuvazinin gitgide artan toplumsal gücü. | Kaynak kitap |
4 | Aydınlanma Çağı – Filozoflar Yüzyılı | Kaynak kitap |
5 | Montesquieu: Toplumbilimsel yaklaşımlar | Kaynak kitap |
6 | Voltaire’in siyasal ve yazınsal katkıları. | Kaynak kitap |
7 | Diderot / “Ansiklopedi” girişimi. | Kaynak kitap |
8 | Vize | |
9 | Preromantizmin başlaması ve özellikleri | Kaynak kitap |
10 | Jean-Jacques Rousseau | Kaynak kitap |
11 | Bernardin de Saint-Pierre | Kaynak kitap |
12 | Beaumarchais | Kaynak kitap |
13 | 18. Yüzyıl Fransız Şiiri ve André Chenier. | Kaynak kitap |
14 | Fransız Devrimi’nin özellikleri | Kaynak kitap |
15 | Devrimci Fransız Yazını (Danton, Robespierre) | Kaynak kitap |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 10 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|