| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Fransız Yazını ve Uygarlığı IV | MTF3311 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Z. Emine Bogenç Demirel |
| Asistan(lar)ı | Pınar Güzelyürek Çelik |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin ilgi alanlarını zenginleştirmek / Kültürlerarası iletişimi sağlamak ve geçmişle bugün arasında bağlantılar kurabilmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 19. yüzyılın sosyo-politik, ekonomik ve düşünsel yapısının değerlendirilmesi / Endüstriyel devrim / Toplumsal değişim ve yaşam koşulları / Yüzyılı etkileyen akımlar : Romantizm-Realizm-Natüralizm-Sembolizm / Bu akımların yazınsal alanlara ve güzel sanatlara taşıdıkları ve sergilenen ürünler. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, 19.yüzyılda ortaya çıkan fikir akımlarının gelişim ve sanatsal etkilerini inceler.
- Öğrenci, yazın ve sosyal dinamikler arasında bağıntı kurar.
- Öğrenci, 19. yüzyılda yazılan eserler aracılığı ile toplumsal evrim ve gelişimi algılar.
- Öğrenci, modern uygar toplumun oluşumunda 19. yüzyılın kültürel ve fikirsel katkısını kavrar.
- Öğrenci, 19.yüzyılın sosyo kültürel yapısı hakkında bilgi edinir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 19. yüzyıla genel bakış / sosyo-politik yapı; 18. yüzyılla bağlantıların kurulması | Kaynak Kitap |
| 2 | 19. yüzyıla genel bakış / sosyo-politik yapı; 18. yüzyılla bağlantıların kurulması | Kaynak Kitap |
| 3 | Ekonomik gelişmeler / Endüstriyel devrim | Kaynak Kitap |
| 4 | Toplumsal yapının değişimi | Kaynak Kitap |
| 5 | Romantizm ve örnekleri | Kaynak Kitap |
| 6 | Romantizm ve örnekleri | Kaynak Kitap |
| 7 | Realizm ve örnekler | Kaynak Kitap |
| 8 | Vize | |
| 9 | Natüralizm ve örnekler | Kaynak Kitap |
| 10 | Natüralizm ve örnekler | Kaynak Kitap |
| 11 | Sembolizm ve örnekler | Kaynak Kitap |
| 12 | Sembolizm ve örnekler | Kaynak Kitap |
| 13 | Yüzyılın özelliklerini taşıyan yazınsal, güzel sanatlar, müzik gibi çeşitli alanlardan ve düşünsel bağlamdan seçilen konular üzerine sunular ve tartışmalar | Kaynak Kitap |
| 14 | Yüzyılın özelliklerini taşıyan yazınsal, güzel sanatlar, müzik gibi çeşitli alanlardan ve düşünsel bağlamdan seçilen konular üzerine sunular ve tartışmalar | Kaynak Kitap |
| 15 | Yüzyılın özelliklerini taşıyan yazınsal, güzel sanatlar, müzik gibi çeşitli alanlardan ve düşünsel bağlamdan seçilen konular üzerine sunular ve tartışmalar | Kaynak Kitap |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 50 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | |
| Projeler | 5 | 2 | |
| Sunum / Seminer | 5 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|