Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Zorunlu Yabancı Dil II | MTF1132 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Sadriye Gunes |
Dersi Veren(ler) | Z. Emine Bogenç Demirel |
Asistan(lar)ı | Semra Baturay |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çeviri yapabilecek düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları, okuduklarını açıklayabilmeleri ve uygulama yapabilmeleri |
---|---|
Dersin İçeriği | İngilizce yabancı dil bilgisinin geliştirilmesi / çeviriye / okuduğunu anlamaya yönelik olarak yazılı ve sözlü çalışmalar ve alıştırmalar; İngilizce yazılı metinler üzerinde çeviri amaçlı yabancı dil bilgisi geliştirme çalışmaları ve alıştırmalar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, temel dil becerilerini geliştirmiş olacaktır.
- Öğrenciler, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmiş olacaktır.
- Öğrenciler, okuma, anlama, metin çözümleme becerilerini geliştirmiş olacaktır.
- Öğrenciler, dilbilgisi kuralları ve yazılı metin incelemesi konusunda kendilerini geliştirmiş olacaktır.
- Öğrenciler, bir sonraki dil seviyesine geçiş için hazır hale gelmiş olacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dilbilgisi: Structures after verbs, adjectives and nouns – Konuyla ilgili çeviri çalışmaları / alıştırmaları | Kaynak kitap |
2 | Dilbilgisi: Basic sentence structures – Konuyla ilgili çeviri çalışmaları / alıştırmaları | Kaynak kitap |
3 | Dilbilgisi: Conjunctions – Konuyla ilgili çeviri çalışmaları / alıştırmaları | Kaynak kitap |
4 | Dilbilgisi: Indirect speech – Konuyla ilgili çeviri çalışmaları / alıştırmaları | Kaynak kitap |
5 | Dilbilgisi: Structures with if, unless, in case, etc. – Konuyla ilgili çeviri çalışmaları / alıştırmaları | Kaynak kitap |
6 | Dilbilgisi: Relative clauses – Konuyla ilgili çeviri çalışmaları / alıştırmaları | Kaynak kitap |
7 | Dilbilgisi: Prepositions – Konuyla ilgili çeviri çalışmaları / alıştırmaları | Kaynak kitap |
8 | Vize | |
9 | Okuma metinleri: Integrating the elements of reading comprehension – Unit One | Kaynak kitap |
10 | Okuma metinleri: Integrating the elements of reading comprehension – Unit Two | Kaynak kitap |
11 | Okuma metinleri: Integrating the elements of reading comprehension – Unit Tree | Kaynak kitap |
12 | Okuma metinleri: Integrating the elements of reading comprehension – Unit Four | Kaynak kitap |
13 | Okuma metinleri: Integrating the elements of reading comprehension – Unit Five | Kaynak kitap |
14 | Okuma metinleri: Integrating the elements of reading comprehension – Unit Six | Kaynak kitap |
15 | Okuma metinleri: Integrating the elements of reading comprehension – Unit Seven | Kaynak kitap |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|