Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Kültürlerarası Diyalogu Geliştirme UygulamalarıMTF139224200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBatı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü
Dersin KoordinatörüZ. Emine Bogenç Demirel
Dersi Veren(ler)Z. Emine Bogenç Demirel
Asistan(lar)ıZeynep Süter Görgüler
Dersin AmacıUzaktan değişim uygulamaları üzerinden kültürlerarası geçişliliği ve öteki kültürü keşfetmek.
Dersin İçeriğiGenç çevirmenlerin farklılıklar karşısında nasıl davranmaları gerektiği sorunsalının Internet’in öğrenme ortamında deneyimlenmesi ve grup çalışmaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Abdallah-Pretceille, M. (2001). “Intercultural Communication: Elements for a Curricular Approach”, in Kelly, M.; I Elliott; L. Fant (eds.). Third Level, Third Space, New York, Peter Lang, 131-155. Abdallah-Pretceille, M. (2007). Intercultural Education, Routledge. Daele A.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci kendi kültürüne ve öteki kültüre düşünümsel bakabilecektir.
  2. Öğrenci internet ortamında, öğretim teknolojilerini kullanarak etkinlikler yapabilecektir.
  3. Öğrenci önyargıdan sıyrılacaktır.
  4. Öğrenci kültürlerarası diyalog gelistirme yollarını tanıyacaktır.
  5. Öğrenci kültürlerarası diyaloğa açık olacaktır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Kültürlerarası, öteki kültür tanımları.Kaynak kitap
2Uzaktan değişim uygulamaları üzerinden internet ortamında, öğretim teknolojilerini kullanarak öteki kültürü keşfetmek için hangi etkinlikler yapılabilir?Kaynak kitap
3Farklı etkinlik örnekleri ve grup çalışmaları: E-Tandem, rali, bloknot… uygulamaları (I)Kaynak kitap
4Farklı etkinlik örnekleri ve grup çalışmaları: E-Tandem, rali, bloknot… uygulamaları (II)Kaynak kitap
5Yapılacak etkinliklerle ilgili grup çalışmalarının planlanması ve öğrencilerle uygulamalar yapmak;Kaynak kitap
6Internet ortamında farklı bir uygulama: rali (I)Kaynak kitap
7Internet ortamında farklı bir uygulama: rali (I)Kaynak kitap
8I. VizeKaynak kitap
9Kendi kültürümde (oto-) ve öteki kültürde olan (karşı-) stereotiplerim ya da klişe düşüncelerim hangileridir?Kaynak kitap
10Kültürlerarası geçişliliğin araştırılması ve farklı ülkelerdeki klişelerin çıkarılmasıKaynak kitap
11Farklı ülkelere yönelik uygulamalı çalışmalar Kaynak kitap
12Hedefler üzerine yoğunlaşmak ve farklılıklara düşünümsel bakışı geliştirmekKaynak kitap
13Farklı ülkeler arasında kültürlerarası değişim uygulamaları ödevleri hazırlamak ve değerlendirmeler (I)Kaynak kitap
14Farklı ülkelerarasında kültürlerarası değişim uygulamaları ödevleri hazırlamak ve değerlendirmeler (II)Kaynak kitap
15Genel değerlendirmeKaynak kitap
16FinalKaynak kitap

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1010
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar150
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev52
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler52
Sunum / Seminer102
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok