Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Almanca 1 | MTF2431 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Not set |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Anna Lia Ergun |
Dersi Veren(ler) | Z. Emine Bogenç Demirel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilere erek dil olan Almanca temel iletişim becerilerini kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Temel iletişim; basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlamak ve günlük temel konuşma dilinde iletişim kurmak için gerekli olan yapılar ve sözcükler; hedef dilin kültürü ile bilgi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kendilerini tanıtabileceklerdir.
- Öğrenciler karşı tarafı tanımaya yönelik sorular sorabileceklerdir.
- Öğrenciler hal hatır sorabileceklerdir.
- Öğrenciler alışverişte bir şeyin fiyatını sorabilmek ve basit yapılar kullanarak isteklerini dile getirebileceklerdir.
- Öğrenciler günlük dildeki basit ifadeleri anlayabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ünite 1: Kendini tanıtma, selamlaşma, hal hatır sorma. | Kaynak kitap |
2 | 1. Ünitenin devamı. | Kaynak kitap |
3 | Ünite 2: Sayılar ve Alfabe, bir görüşmede kendini tanıtabilmek, telefon numarasını söyleyebilmek, bir formu okuyup kendini tanıtmaya yönelik kalıp sorulara gerekli bilgileri yazabilmek. Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
4 | 2.Ünitenin devamı | Kaynak kitap |
5 | Konu: Bilgi edinmek Nesneleri sormak, olumlu olumsuz cevap verebilmek. Bilgi almaya yönelik fiil soru tümceleri kurmak ve olumlu olumsuz cevaplar vererek kendini tanıtma. | Kaynak kitap |
6 | Ünite 3:“Meslekler, çalışma alanları, seyahatler ” konularıyla ilgili metinler, diyaloglar. Gruplara göre fiil çekimleri. Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
7 | 3.Ünitenin devamı | Kaynak kitap |
8 | Vize | |
9 | Ünite 4: “Alışveriş” alışveriş yapma, fiyat sorabilme, komşudan bir şey rica etme. Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
10 | 4. Ünitenin devamı. | Kaynak kitap |
11 | Ünite 5: Aile Bireylerini Tanıtmak Ailesindeki bireylerin, yaşadıkları yeri, medeni hallerini, mesleklerini, yaşlarını içeren bilgiler verebilmek. Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
12 | 5.Ünitenin devamı. | Kaynak kitap |
13 | Konu: “Geçmiş zaman” Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
14 | Geçmiş zaman cümle yapısını öğretme. | Kaynak kitap |
15 | Dili geçmiş zaman ile ilgili alıştırmalar yapma. | Kaynak kitap |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 10 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 2 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 5 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|