| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Almanca 1 | MTF2431 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Not set |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Anna Lia Ergun |
| Dersi Veren(ler) | Z. Emine Bogenç Demirel |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilere erek dil olan Almanca temel iletişim becerilerini kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Temel iletişim; basit günlük konuşma diyaloglarını ve temel okuma parçalarını anlamak ve günlük temel konuşma dilinde iletişim kurmak için gerekli olan yapılar ve sözcükler; hedef dilin kültürü ile bilgi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kendilerini tanıtabileceklerdir.
- Öğrenciler karşı tarafı tanımaya yönelik sorular sorabileceklerdir.
- Öğrenciler hal hatır sorabileceklerdir.
- Öğrenciler alışverişte bir şeyin fiyatını sorabilmek ve basit yapılar kullanarak isteklerini dile getirebileceklerdir.
- Öğrenciler günlük dildeki basit ifadeleri anlayabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ünite 1: Kendini tanıtma, selamlaşma, hal hatır sorma. | Kaynak kitap |
| 2 | 1. Ünitenin devamı. | Kaynak kitap |
| 3 | Ünite 2: Sayılar ve Alfabe, bir görüşmede kendini tanıtabilmek, telefon numarasını söyleyebilmek, bir formu okuyup kendini tanıtmaya yönelik kalıp sorulara gerekli bilgileri yazabilmek. Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
| 4 | 2.Ünitenin devamı | Kaynak kitap |
| 5 | Konu: Bilgi edinmek Nesneleri sormak, olumlu olumsuz cevap verebilmek. Bilgi almaya yönelik fiil soru tümceleri kurmak ve olumlu olumsuz cevaplar vererek kendini tanıtma. | Kaynak kitap |
| 6 | Ünite 3:“Meslekler, çalışma alanları, seyahatler ” konularıyla ilgili metinler, diyaloglar. Gruplara göre fiil çekimleri. Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
| 7 | 3.Ünitenin devamı | Kaynak kitap |
| 8 | Vize | |
| 9 | Ünite 4: “Alışveriş” alışveriş yapma, fiyat sorabilme, komşudan bir şey rica etme. Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
| 10 | 4. Ünitenin devamı. | Kaynak kitap |
| 11 | Ünite 5: Aile Bireylerini Tanıtmak Ailesindeki bireylerin, yaşadıkları yeri, medeni hallerini, mesleklerini, yaşlarını içeren bilgiler verebilmek. Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
| 12 | 5.Ünitenin devamı. | Kaynak kitap |
| 13 | Konu: “Geçmiş zaman” Gerekli gramer bilgilerinin verilmesi. | Kaynak kitap |
| 14 | Geçmiş zaman cümle yapısını öğretme. | Kaynak kitap |
| 15 | Dili geçmiş zaman ile ilgili alıştırmalar yapma. | Kaynak kitap |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 10 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 0 | 0 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 5 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|