Mimarlık ABD Yapı Yüksek Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Mimarlık | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Mimarlık ABD Yapı Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-a) da belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, 90-120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Yapı programının amacı, yapının tasarım ve uygulama sürecini yöneten bir eleman olan mimarı, yapı üretimi konusunda, yapı-çevre-kullanıcı ilişkisi içinde, teknik ve bilimsel veriler ışığında araştırma yapmaya ve bu doğrultuda geliştirmeye yönlendirmektir. Bu amaçla yeni akademisyenlerin yetiştirilmesi, uzman meslek adamı isteminin karşılanması ve nitelikli yapı üretiminin sağlanması hedeflenmektedir. Araştırma konuları şunlardır : Sürdürülebilir yapı teknolojisi, Sağlıklı yapılarda sürdürülebilirlik, Geleneksel yapım teknikleri, Yapı ürünleri ve sağlık ilişkisi, Yapıda ürün seçimi ve kayıpları önleme, Yapı biyolojisi, Yalıtım sorunları ve çözümleri, Yapı içi hava kirliliği,Yapıda risk değerlendirmesi, Yapıda risk yönetimi, Yapım sistemlerinin teknolojik özellikleri, Kullanım amaçlarına göre yapım sistemleri, Geleneksel yapıların strüktürel koruması, Yapı sistemlerinin deprem performansının incelenmesi, Yapıların deprem performansının iyileştirilmesi, Çağdaş yapı teknolojilerinin incelenmesi, Yapı sistemlerinin hasar analizi, Geniş açıklıklı yapı sistemleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Yapı bilgisi hakkında daha fazla donanımlı Y.Mimar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Eleştirel Düşünme Becerisi: Bir bilimsel araştırmayı eleştirel bir düşünce ile yorumlayabilme, değerlendirebilme, sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi
- Analitik Düşünme Becerisi: Uygun bilimsel yöntem ve teknolojileri kullanarak önermeyi sınama, sorunlara uzman bir tavır ve yaratıcı bir düşünce sistematiği ile çözüm üretebilme
- Araştırma ve Değerlendirme: Bir araştırmayı önerme, mevcut bilgileri arama, ulaşma ve derleyerek elde ettiği sonuçları yeni araştırmaya yol gösterici yönde kullanma becerisi
- Sunum ve İfade Becerisi: Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendi alanlarında, sunum ve iletişim teknolojilerini kullanarak etkin sözlü, yazılı ve görsel ürünlerle desteklenmiş iletişim kurabilme becerisi
- Yapının Uygulanması ve Kullanımına İlişkin Karar Verme Becerisi; Yapının sistemi, ürünleri, güvenliği, riskleri, ayrıntıları vb. konusunda uzmanlaşma
- Çevre ve Tasarım İlişkisi: Doğal, yapma, fiziksel ve sosyal çevre ilişkilerini irdeleme, kavrama ve bilgiye dönüştürme, çevre ile insan arasındaki her tür etkileşimi anlama becerisi
- Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlama
- Disiplinlerarası Çalışma: Farklı disiplinlerle ilişki içinde araştırma, analiz ve yorum yapabilme, disiplinlerarası bir çalışmayı yürütebilme
- Etik Bilimsel Davranış: Araştırma ve yayın alanında doğru bilimsel norm ve standartları kullanma ve etik ilkeler konusunda gerekli bilgiyi edinme ve bu doğrultuda davranma
- Yayın Yapma Becerisi: Temel araştırmaları yürütebilir ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlayabilme becerisi
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC01 | Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC02 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC03 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC04 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC05 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC06 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ELEC07 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5001 | Seminer | 0 | 1 | 0 | 0 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MIM5718 | Yüzeysel Taşıyıcı Sistemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5704 | Bilgisayar Destekli Bina Kurgusu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5705 | Çelik Yapılar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5709 | Ürün Seçim Yöntemleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5701 | Afet Sonrası Barınma ve Sürdürülebilirlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5710 | Yangın Güvenlikli Tasarım | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5707 | Depremler ve Yer Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5713 | Yapıda Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5717 | Yüksek Yapılarda Taşıyıcı Sistem Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5716 | Yığma Yapı Davranışı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5711 | Yapı Biyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5712 | Yapı İçi Hava Niteliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5703 | Asma Germe Taşıyıcı Sistemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5715 | Yapılarda Cephe Kuruluşu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5702 | Ahşap Yapılar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5708 | Tarihi Yapılarda Malzeme Özellikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5714 | Yapılarda Bakım Onarım | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MIM5706 | Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
MIM5705 | Çelik Yapılar | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 1 |
MIM5709 | Ürün Seçim Yöntemleri I | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 |
MIM5701 | Afet Sonrası Barınma ve Sürdürülebilirlik | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | 4 |
MIM5710 | Yangın Güvenlikli Tasarım | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 |
MIM5707 | Depremler ve Yer Yapısı | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 3 | - |
MIM5713 | Yapıda Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 4 |
MIM5717 | Yüksek Yapılarda Taşıyıcı Sistem Tasarımı | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 |
MIM5716 | Yığma Yapı Davranışı | 2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 |
MIM5711 | Yapı Biyolojisi | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 5 |
MIM5712 | Yapı İçi Hava Niteliği | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 4 | 4 |
MIM5703 | Asma Germe Taşıyıcı Sistemler | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 1 | 1 |
MIM5715 | Yapılarda Cephe Kuruluşu | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
MIM5702 | Ahşap Yapılar | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 |
MIM5708 | Tarihi Yapılarda Malzeme Özellikleri | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 4 |
MIM5714 | Yapılarda Bakım Onarım | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 |
MIM5706 | Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 | 2 | 1 | 3 |
MIM5718 | Yüzeysel Taşıyıcı Sistemler | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 |
MIM5704 | Bilgisayar Destekli Bina Kurgusu | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 |
MIM5001 | Seminer | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | - |
MIM5000 | Yüksek Lisans Tezi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | ||||
PÇ-3 | X | X | X | X | ||||
PÇ-4 | X | X | X | |||||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-8 | X | X | X | X | ||||
PÇ-9 | X | X | X | X | ||||
PÇ-10 | X | X | X | X |