| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Binalarda Kullanım Dönüşümü | MIM5204 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bina Araştırma ve Planlama Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kunter Manisa |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Düşünsel, duygusal, maddesel değerlerin(binalar,kentler) orijinalinden itibaren zaman içindeki değişiminin saptanarak günümüzdeki kullanım değerleri açısından nasıl ele alınmaları gerektiği üzerine çalışmalar, araştırmalar yapmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Hacimde insan-eylem-biçim ilişkilerinin araştırılması / Hareket ve davranışların analizi / Ergonomi tekniklerinin mekan donatımına uyarlanması konusunda çalışmalar yapılması / Mekan donatımı-sanatsal yorum konusunda karşılaştırmalı araştırmalar. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız, sorumluluk alarak, bir projeyi tanımlama ve yönetebilme becerisi
- İngilizce dilinde yayımlanmış bilimsel kaynaklara ulaşabilme, okuyup anlayabilme becerisi
- Tasarımın çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlikle ilişkisini dikkate alma ve bu alanda proje ve araştırma becerisi edinme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Binalarda kullanım dönüşümleri için tanımlar, ilkeler | NA |
| 2 | Tarihsel gelişim süreci | NA |
| 3 | Tasarım ilkeleri | NA |
| 4 | Tasarım ilkeleri | NA |
| 5 | İşletme ve organizasyon | NA |
| 6 | İşletme ve organizasyon | NA |
| 7 | Ara Sınav | NA |
| 8 | Ödev teslimi ve sunumlar | NA |
| 9 | Yasa, yönetmelik ve kullanım kılavuzları | NA |
| 10 | Türler ve açınımlar, klasifikasyon | NA |
| 11 | Konu ile ilgili dokümanların sistematize edilmesi | NA |
| 12 | Aydınlatma düzenlerinin mekan oluşumuna etkileri | NA |
| 13 | Önlemler | NA |
| 14 | Önlemler | NA |
| 15 | Ödev teslimi ve sunumlar | NA |
| 16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 30 |
| Sunum/Jüri | 2 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 20 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 30 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 12 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|