Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Çevrede Etki Çözümlemesi | MIM6404 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Çiğdem Polatoğlu |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tasarlanmış bir çevrenin birey üzerindeki anlamlarını çözmeye olanak verecek ve fiziksel çevrede istenenle gerçekleştirilen arasındaki çelişkileri ortadan kaldırmak üzere tasarımda kullanılabilecek bir stratejiyi ortaya koyan görsel çevredeki etkileri ölçmek için kullanılan yöntem ve teknikleri irdelemek |
---|---|
Dersin İçeriği | 1. Çevre: Çevre Kavramı, Görsel Çevre Olgusu, İnsan-Çevre ilişkileri, Çevre-Davranış araştırmaları 2. Çevrenin Algılanması: Algı, Algı Kuramlar, Algı, İmge, Biliş 3. Görsel Çevre Değerlendirme Yöntem ve Teknikleri: Nesnel ilişkileri ölçmek, Öznel ilişkileri ölçmek, Tepkili yöntemler, Tepkisiz yöntemler, Kalem kağıt teknikleri, Görsel yanıtlar 4. Ölçme(Değerlendirme) tekniklerinin örnek çalışmalar üzerinde irdelenmesi 5. Araştırma planlama |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çevre: Çevre Kavramı, Görsel Çevre Olgusu, İnsan-Çevre ilişkileri, Çevre-Davranış araştırmaları konusunda bilgi sahibi olmak
- Çevrenin Algılanması: Algı, Algı Kuramlar, Algı, İmge, Biliş konularının irdelemek
- Analiz yöntemlerini öğretmek: Tepkili yöntemler, Tepkisiz yöntemler, Kalem kağıt teknikleri, Görsel yanıtlar yöntemleri
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanımı, İçeriğin İrdelenmesi Okuma Listesi | NA |
2 | Okumalar | NA |
3 | 1. Çevre: Çevre Kavramı, Görsel Çevre Olgusu, İnsan-Çevre ilişkileri, Çevre-Davranış araştırmaları 2. Çevrenin Algılanması: Algı, Algı Kuramlar, Algı, İmge, Biliş | NA |
4 | Rapor ve sunumu 1 | NA |
5 | Rapor ve sunumu 2 | NA |
6 | Ara Sınav | NA |
7 | 3. Görsel Çevre Değerlendirme Yöntem ve Teknikleri: Nesnel ilişkileri ölçmek, Öznel ilişkileri ölçmek, Tepkili yöntemler, Tepkisiz yöntemler, Kalem kağıt teknikleri, Görsel yanıtlar | NA |
8 | 3. Görsel Çevre Değerlendirme Yöntem ve Teknikleri: Nesnel ilişkileri ölçmek, Öznel ilişkileri ölçmek, Tepkili yöntemler, Tepkisiz yöntemler, Kalem kağıt teknikleri, Görsel yanıtlar | NA |
9 | Rapor ve sunumu 3 | NA |
10 | 4. Ölçme(Değerlendirme) tekniklerinin örnek çalışmalar üzerinde irdelenmesi | NA |
11 | 4. Ölçme(Değerlendirme) tekniklerinin örnek çalışmalar üzerinde irdelenmesi | NA |
12 | 5. Araştırma planlama | NA |
13 | 5. Araştırma planlama | NA |
14 | Rapor ve sunumu 4 | NA |
15 | Genel değerlendirme | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 20 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 4 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 12 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 20 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 4 | 20 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|