| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Araştırma Metodolojileri | MIM5302 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Konut Üretimi ve Yapım Yönetimi Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Almula Köksal Işıkkaya |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı | Tuğçe Şimşekalp Ercan |
| Dersin Amacı | Bu ders bilimsel düşünme becerisi, problem üretme ve problemi, bilimsel ölçütler çerçevesinde sistematik çözme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Gerek yapım yönetiminin ilgi alanları gerekse mimarlığın diğer alt-alanlarının toplum bilimleri ile yakın ilişkisi göz önünde bulundurulduğunda toplum bilimlerinde geçerli yöntemler bu ders kapsamında tartışılacaktır. Kuramsal bilgi örnek metin çözümlemeleri ile pekiştirilerek uygulama biçimleri üzerinde tartışılacaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bilim, teknoloji ve toplum ilişkilerine yaklaşım ve bu ilişkilerin algılanış biçimi. Modernite ve gelişme: Bilim felsefesi; 20.yy’da bilimin değişik imajları, teknolojik determinizm, aktör-network teorisi, enformatik toplum kuramlarının irdelenmesi. Bilimsel metodoloji ve araştırma tekniklerinin incelenmesi, deneysel araştırma süreçlerinin genel strüktürüne ve özelliklerine bakış, hipotezlerin ve araştırma problemlerinin formülasyonu. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sistematik ve bilimsel düşünebilme becerisi.
- Bilimsel bir çalışma için problem tanımlama becerisi.
- Bir konu ile ilgili derinlemesine araştırma yapabilme yeteneği, özümsenmiş sistematik fikirleri bilimsel bir dille yazarak paylaşabilme becerisi.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel tanışma, dersin içeriği ve işleyişi hakkında genel açıklama. Bilim Felsefesi ve Bilgi Kuramı nedir? | NA |
| 2 | Araştırmacı kimdir? Araştırmanın metodolojik aşamaları nelerdir? Bu aşamalara genel bakış ve yorum. | NA |
| 3 | Araştırmalarda Literatür tarama. Bilimsel Etik. | NA |
| 4 | Nitel ve nicel araştırmaların tasarımı | NA |
| 5 | Nitel ve nicel araştırmaların analizi | NA |
| 6 | I. Ara Sınav | NA |
| 7 | Nitel ve nicel araştırmaların analiz yöntemleri. Bilimsel metin çözümleme alıştırmaları / Makale 1 | Tematik Makale |
| 8 | Nitel ve nicel araştırmaların analiz yöntemleri. Bilimsel metin çözümleme alıştırmaları / Makale 2 | Tematik Makale |
| 9 | Nitel ve nicel araştırmaların analiz yöntemleri. Bilimsel metin çözümleme alıştırmaları / Makale 3 | Tematik Makale |
| 10 | Nitel ve nicel araştırmaların analiz yöntemleri. Bilimsel metin çözümleme alıştırmaları / Örnek Tez | Tematik Makale |
| 11 | II. Ara Sınav | NA |
| 12 | Bilimsel ve Bilimsel olmayan metin arasındaki farklar, yazım kuralları. Bilimsel metin türleri ve yazım olarak ele alış yöntemleri. | Tematik makale için literatür araştırma |
| 13 | Yazım çalışması: Konu belirleme, problem tanımı, çatkı oluşturma | Tematik makale için literatür araştırma |
| 14 | Özet yazımı | Tematik makale hazırlama |
| 15 | Yüksek lisans öğrencilerinin araştırma yöntemleri ile ilgili tematik ödev sunumları ve tartışma. | Tematik makale hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 16 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 16 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 90 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|