| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bölgesel Planlama ve Kaynak Yönetimi | SBP5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Bölge Planlama Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Betül Şengezer |
| Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bölge planlamanın gerektirdiği disiplinler arası çalışma biçiminin uygulamak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Türkiye'de belirlenecek NUTS 2 düzeyinde bir alan için; bölgesel problemlerin tanımlanması, alternatif bakış açılarının geliştirilmesi, bölgesel bir çerçeve ile stratejilerin geliştirilmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler alternatif modelleri değerlendirme ve uygun olanı seçebilme becerisi kazanacaktır
- Öğrenciler bölge planının tüm konularının ele alınarak çözümlenmesi ve sonuçlandırılmasını öğrenecektir
- Öğrenciler teorik bilgilerle donanarak bu bilgileri kullanabilme ve problem çözme becerisi kazanacaktır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve bölgesel analizler | NA |
| 2 | Problem tanımlama | İlgili okuma |
| 3 | Problemin çözüm yöntemi | İlgili okuma |
| 4 | Bireysel araştırmaların yönlendirilmesi | İlgili okuma |
| 5 | Bireysel araştırmaların yönlendirilmesi | İlgili okuma |
| 6 | Bireysel araştırmaların yönlendirilmesi | İlgili okuma |
| 7 | Bireysel sunumlar ve tartışma | İlgili okuma |
| 8 | Çalışma alanı için vizyon ve amacın tanımlanması | İlgili okuma |
| 9 | Tanımlanan vizyon ve amaç doğrultusunda hedef, strateji ve eylem projelerinin oluşturulması | İlgili okuma |
| 10 | Ara sınav | Sınav hazırlığı |
| 11 | Hedef, strateji ve eylem projelerinin oluşturulması | İlgili okuma |
| 12 | Hedef, strateji ve eylem projelerinin oluşturulması | İlgili okuma |
| 13 | Öğrenci Sunuşları | Sunuşlar |
| 14 | Öğrenci Sunuşları | Sunuşlar |
| 15 | Genel Değerlendirme | NA |
| 16 | Genel Değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 5 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 5 | 25 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 5 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Dersin tüm program öğrencileri tarafından alınması önerilmektedir. |
|---|