Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kök Hücre Biyolojisi | MBG4042 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Muhammet Hamza Müslümanoğlu |
Dersi Veren(ler) | İsmail Kocaçalışkan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Kök hücre kavramının anlaşılması, kök hücre tipleri, izolasyonları, kök hücre tedavi uygulamaları, kök hücre tedavileri üzerinde yapılan etik tartışmalar ve bu konuyla ilgili yasal düzenlemelerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kök hücre tanımı, kök hücre tipleri ve kaynakları, embriyonik kök hücrelerin eldesi ve çoğaltımı, kök hücrelerin kendini yenileme kapasiteleri, embriyonik kök hücrelerin farklılaşması, farklılaşmış kök hücrelerin kullanım alanları, kök hücre tedavileri üzerinde yapılan bilimsel çalışmaların incelenmesi, ülkemiz ve dünyadaki kök hücre politikaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kök hücre tanımı, tipleri ve kaynaklarını öğrenecektir.
- Öğrenciler embriyonik kök hücrelerin eldesi ve çoğaltımı konularında bilgi sahibi olacaktır.
- Öğrenciler embriyonik kök hücrelerin farklılaşma ve kendini yenileme kapasiteleri ile farklılaşmış kök hücrelerin kullanım alanlarını öğrenecektir.
- Öğrenciler kök hücre tedavileri üzerinde yapılan bilimsel çalışmaları irdeleyebilecek ve kök hücre politikalarını tartışabilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kök hücre tanımı | Ders kitabı 1,2,3,4 |
2 | Kök hücre tipleri, embriyonik ve embriyonik olmayan kök hücreler | Ders kitabı 1,2,3,4 |
3 | Embriyonik kök hücrelerin tanımlanması ve kullanım alanları | Ders kitabı 1,2,3,4 |
4 | Erişkin kök hücre kavramı. Embriyonik ve erişkin kök hücreler arasındaki benzerlik ve farklılıkların tanımlanması | Ders kitabı 1,2,3,4 |
5 | Kök hücre fonksiyonunun düzenlenmesi | Ders kitabı 1,2,3,4 |
6 | Hemotopoietik kök hücrelerin tanımlanması ve kullanım alanları. Kordon kanı bankacılığı | Ders kitabı 1,2,3,4 |
7 | Mezenşimal kök hücre tanımı, moleküler karakterizasyonu ve kullanım alanları. | Ders kitabı 1,2,3,4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Kök hücre izolasyonu ve klinik uygulamalar | Ders kitabı 1,2,3,4 |
10 | Özelleşmiş dokular, kök hücrelerle doku onarımı | Ders kitabı 1,2,3,4 |
11 | Epidermis ve kök hücreler tarafından onarım | Ders kitabı 1,2,3,4 |
12 | Solunum ve sindirim sisteminde kök hücreler ve onarım mekanizmaları | Ders kitabı 1,2,3,4 |
13 | Kök hücre biyolojisinde güncel konular | Ders kitabı 1,2,3,4 |
14 | Kök hücreler ve gen terapisi | Ders kitabı 1,2,3,4 |
15 | Dünyada kök hücre uygulamaları, etik ve yasal uygulamaların tartışılması | Ders kitabı 1,2,3,4 |
16 | Final haftası |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | 2 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|